וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מרוצים: "נחשף פרצופם של הפלסטינים"

22.9.2009 / 21:01

חברי הכנסת מהימין הביעו שביעות רצון מעמידתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על האינטרסים של ישראל. "אובמה צריך לצאת מהסרט ההוליוודי בו הוא חי"

תאגיד כאן

שר הפנים אלי ישי הגיב אמש (שלישי) לפגישה המשולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב, בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. לדברי ישי, "ההתנהלות הפלסטינית סביב הפגישות משקפת נדבך נוסף בהתנהגותם השיטתית שכל תכליתה התבצרות בעמדות מזיקות כדי לשדרג מתוך עימות הסכמים שרמסו ברגל גסה".

ישי הוסיף כי "ההנהגה הפלסטינית לא היתה מסוגלת להציג בפגישה החלטה כלל פלסטינית על הפסקת ההסתה בבתי הספר ובספרי הלימוד. האם יש ספק לגבי אמיתות כוונותיהם? עמידתו האיתנה של ראש הממשלה הסירה עוד נתח מהמסכה הפלסטינית".

גם חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) הגיב לפסגה ואמר כי "הפגישה הוכיחה שוב שאנחנו לא חיים בסרט הוליוודי. אובמה צריך להבין שכריזמה לא מספיקה להביא שלום, שאבו מאזן לא שותף רציני למשא ומתן שיכול להביא לשלום לעם ישראל". לדברי דנון, "לנתניהו אסור לתת לאף אחד להונות אותו כדי לקבל דברים אחרים. אני מקווה שהפגישה תעצור את הסרט ההוליוודי שאובמה חי בו". דנון נמצא כעת בניו יורק ונפגש עם חברי קונגרס במטרה שישפיעו על אובמה להוריד הלחץ מישראל.

חבר הכנסת אופיר פינס (העבודה) הגיב גם הוא לפסגה ואמר "זו הודעה בעלמא, המשך ההונאה הציבורית הגדולה". "בשביל זה עבדו חודשים והתישו את כולנו", אמר פינס, "הפסגה הייתה פארסה, מחזה מביש של קיפאון, של אנשים, שבמקום לנצל הזדמנויות היסטוריות גוררים רגליים ומושכים זמן. חבל שנתניהו וברק יצרו אשליות בשבועות האחרונים ושיטו בציבור. ההיסטוריה לא תסלח למי שבשעה זו יפספס הזדמנות חשובה לקדם את תהליך השלום. צר לי שמפלגת העבודה שותפה בכירה בפארסה. אני מקווה כי לקראת יום כיפור אנשים יעשו את חשבון הנפש הנדרש לאחר שלאורך חודשים זרעו רוח וקצרו לא יותר מצילומים בניו יורק", אמר פינס.

פלסטין? "מדינה אחת בשני שלבים"

בתוך כך, השר בני בגין נאם הערב בפני "פורום המועצה לשלום וביטחון", ואמר כי "איננו יכולים לקבל את האמירה שליהודים אין זכות לבנות ולהקים ישובים ביהודה ושומרון". לדבריו, "הפגישה המשולשת בניו יורק מעידה על כך שישראל לא קיבלה את התנאים המוקדמים שאבו מאזן ניסה להציב להפסקה מוחלטת של כל הבניה. אני לא מאושר ממחלוקות עם האמריקאים, אבל צריך להתבונן בקור רוח ולעמוד על שלנו".

השר בגין תקף את הפלסטינים, ואמר כי "הסיבה לסירוב אבו מאזן לקבל את הצעת אולמרט בזמנו היתה שכוונתם האמיתית של הפלסטינים אינה שתי מדינות לשני עמים, אלא מדינה אחת בשני שלבים". השר סיכם את משנתו ואמר כי "מה שצריך לעשות עכשיו זה להקל במידת האפשר על חיי היומיום של השכנים הערבים ביהודה ושומרון, והממשלה עשתה יותר מכל ממשלה אחרת בתחום הזה".

חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה), לעומתם, אמרה כי "נתניהו חייב לקבל החלטות אמיצות בתקופה הקרובה. אסור ששיקולים סיעתיים וקואליציוניים ישמשו לו תירוץ כדי לא להתקדם בתהליך השלום מול חזית ההתנגדות". תירוש הוסיפה כי "נתניהו חייב לדעת שקדימה, שזו מדיניותה, תגבה אותו בכל משא ומתן רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully