וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "יש הסכמה לחידוש את המו"מ בהקדם"

ניר יהב, שליח וואלה! חדשות בניו יורק

23.9.2009 / 0:33

ראש הממשלה אמר לאחר הפגישה עם אובמה ואבו מאזן כי המו"מ יחודש "ללא תנאים מוקדמים". הוא שיבח את אבו מאזן על חיזוק מעמדו, והדגיש כי "אובמה לא אמר הקפאת בניה, אלא 'ריסון'". ניר יהב שליח וואלה! חדשות בניו יורק מדווח

רויטרס

(צילום: רויטרס)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שלישי) כי בפגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הושגה "הסכמה כללית לחידוש המשא ומתן מהר ככל האפשר". בשיחה עם כתבים אמר ראש הממשלה כי "הושגה הסכמה כללית גם בקרב הפלסטינים שתהליך השלום יחודש ללא תנאים מוקדמים".

לדבריו, הפגישה המשולשת והפגישה בינו לבין אובמה היו "טובות מאוד". הוא אמר כי "חשיבות הפגישה המשולשת היא בעצם קיומה, וזה אומר הרבה. לא היו מגעים בין הצדדים קרוב לחצי שנה. פגישה מסוג זה שוברת את הקרח ומקרבת אנשים". ראש הממשלה סיפר כי חזר על דרישתו להכרה מצד הפלסטינים בישראל כמדינת הלאום היהודי.

נתניהו סיפר כי בפגישתו עם אובמה השניים דנו בין היתר גם בנושאי ביטחון, כלכלה והגרעין האירני. עם זאת, השניים לא דנו במו"מ עם סוריה. נתניהו סיכם ואמר כי "הגיע הזמן לנוע בצד המדיני. ישראל מוכנה לכך כבר חודשים, ואני מקווה שבשבועות הקרובים תהיה פתיחה של המו"מ בהתאם לקריאתו של אובמה".

ראש הממשלה המשיך וסיפר כי בפגישה "לא נכנסו לפרטי הנושאים של הכרעת הבנייה, אך אובמה השתמש בביטוי 'ריסון בניה' ולא 'הקפאת הבניה'". הוא סיכם ואמר כי "ההליכה לקראת חידוש המו"מ טובה לכולם ובעיקר לשלום. חצי שנה ירדה לטמיון משום שלא היה שום מפגש. במפגש הזה שהיה היום מקצר את תולדות הזמן האבוד".

"יש עוד הרבה עבודה"

נתניהו שיבח את אבו מאזן על כך שהצליח לבסס את מעמדו בקרב העם הפלסטיני. הוא אמר כי הוא "מקווה שיצליח לעמוד מול חמאס ויעמוד על הפנמת זכות קיומנו". נתניהו סיכם ואמר כי "הפלסטינים צריכים להכריע אם ההנהגה שלהם היא ערפאת או סעדאת".

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "האמריקאים הופתעו מהאינטימיות בין המשלחת הישראלית והפלסטינית". הוא הוסיף כי "ישראל מוכנה לדון בהסדר בלי גמגומים, תוך הקפדה על אינטרסים ביטחוניים".

שר החוץ ליברמן, שהשתתף בתדרוך עם אובמה, ציין שהוא מצפה מהפלסטינים להפסיק לפעול נגד ישראל בעקבות דו"ח גולדסטון. "הצד הפלסטיני אומר אמנם שאין לו תנאים מוקדמים, אך יש לו כל מיני דרישות לצעדים ביהודה ושומרון", אמר ליברמן. "הצעד בונה האמון הראשון שאנו מצפים לו הוא שהרשות הפלסטינית, שהגישה את התביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה במבצע עופרת יצוקה, תמשוך את התביעה נגדנו. וזה עוד אחרי שהיא ביקשה מאיתנו ללכת עד הסוף במבצע".

בפתח הפסגה עצמה, קרא אובמה ל"חידוש מיידי של המשא ומתן בין הצדדים. יש להתחיל בצעדים מעשיים". לדבריו, "חלה התקדמות בשיחות אך יש עוד הרבה עבודה". הוא הוסיף כי "השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ישוב לאזור בשבוע הבא, ושרת החוץ הילרי קלינטון תעדכן אותי בהתקדמות בחודש אוקטובר". אובמה חזר על דרישתו "לרסן את ההתנחלויות הישראליות".

הנשיא פנה גם אל מדינות ערב וקרא להן "לבצע צעדים ממשיים כדי לסייע לתהליך השלום". הוא אמר כי "על כל המעורבים לפעול עם תחושה של דחיפות במעשיהם". לדבריו, "הנושא אינו קריטי רק לישראל ולפלסטינים, אלא לעולם כולו, ולכן אני נשאר מחוייב לנושא ואמשיך לעסוק בו בימים, בחודשים ובשנים הבאות". אובמה סיכם ואמר כי "זה לא יהיה קל אך זה הדבר הנכון לעשות".

(עדכון ראשון: 21:18)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully