וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גדוד לשעבר נחקר בחשד שהיכה פלסטינים

יהושע בריינר

22.9.2009 / 17:17

בתשובת לעתירה לבג"ץ, הקוראת להדחת אל"מ איתי וירוב ומפקד הגדוד לשעבר, סא"ל שמעון הרוש, חשפו הרמטכ"ל והפצ"ר כי נגד הרוש מתנהלת חקירה בחשד שהיכה פלסטינים

מצ"ח מקיימת חקירה כנגד מפקד גדוד שמשון לשעבר,סא"ל שמעון הרוש בחשד שהיכה פלסטינים ביהודה ושומרון, כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ שהגיש ארגון "יש דין" ו"האגודה לזכויות האזרח" כנגד הרמטכ"ל בדרישה להשעות את מפקד חטיבת כפיר בעקבות עדותו במשפט של סגן אדם מלול, החשוד אף הוא בהכאת פלסטינים. מפקד החטיבה לשעבר, איתי וירוב וסא"ל שמעון הרוש, העידו לטובת מלול במשפט. בעדותם אמרו כי לעיתים ישנה הצדקה להשתמש באלימות כלפי פלסטינים במהלך מעצר.

בתשובתם של הרמטכ"ל גבי אשכנזי והפרקליט הצבאי הראשי תא"ל אביחי מנדלבליט שהגיעה לידי וואלה! חדשות מבקשים השניים לדחות את העתירה וזאת בשל העובדה כי העמדתם לדין, בעת הנוכחית, עלולה לפגוע בהליכים משפטיים בכך שעדים במשפטים דומים יחששו להעיד באופן חופשי. יחד עם זאת, בתשובתם מדגישים אשכנזי ומנדלבליט כי ההחלטה שלא לנקוט בהליכים פיקודיים נוספים כנגד השניים נכונה לעת הזו, וכי ייתכן והליכים ינקטו נגדם בעתיד.

עוד עולה מתשובת המדינה כי סא"ל הרוש נחקר בימים אלה בגין עבירות של אלימות כלפיי פלסטינים. "כאן המקום לציין", נכתב בתשובת המדינה, "כי בעת עדותו היה נתון סא"ל הרוש תחת חקירת של המשטרה הצבאית החוקרת בגין חשדות הקשורות במהותם אף לתיק דנן, חקירה שטרם הסתיימה". בהמשך נכתב כי "אומנם, בעדותו של סא"ל הרוש משתמע כי הוא עצמו הכה פלסטינים 'פעמים בודדות' כלשונו, אולם, כאמור, הרוש כבר נתון תחת חקירה של המשטרה הצבאית בגין חשדות אלה ממש".

אשכנזי ומנדלבליט הסתייגו מעדותם של אל"ם וירוב וסא"ל הרוש. "הדברים שנאמרו על ידם אינם משקפים או תואמים את הנורמות החלות בפיקוד מרכז ובצה"ל כולו", כתבו. בהמשך נכתב כי תפקידיהם הנוכחיים של וירוב והרוש (חניך במכללה לביטחון לאומי וקצין בפיקוד דרום) אינם כאלה המצריכים מגע עם תושבים פלסטיניים והצעדים שכבר ננקטו צה"ל "מבטאים את הכרתם המלאה של הרמטכ"ל, הפצ"ר ואלוף פיקוד מרכז בחובתם להבטיח את שלום האוכלוסיה האזרחית באיו"ש". ביום חמישי צפוי בג"ץ לדון בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully