וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מאיים לפרק את אפריקה ישראל

מיכאל רוכוורגר

22.9.2009 / 16:04

בית ההשקעות שלח היום באמצעות עורכי דינו מכתב להנהלת אפריקה ישראל, והתריע כי אם החברה לא תשנה את עמדתה, ינקטו כל הצעדים האפשריים כולל בקשה לפתיחת הליכי פירוק

בית ההשקעות פסגות שלח היום באמצעות משרד עו"ד יגאל ארנון ושות' מכתב להנהלת אפריקה ישראל והתריע כי אם החברה לא תשנה את עמדתה, בפסגות, הנחשב לנושה הגדול של אפריקה, ינקטו בכל הצעדים האפשריים בכדי להגן על עמיתי קופות הגמל, כלומר פנייה לערכאות משפטיים בבקשה לפתיחת הלכי פירוק של אפריקה. פסגות מחזיקה באמצעות קופות גמל כ-10% מערכן הנקוב של סדרות האג"ח ט', י"ח, כ"א, כ"ב וכ"ד.

אתמול נודע כי במסגרת עמדת פתיחה במגעים להסדר חוב בהיקף של כ-8 מיליארד שקל, מבקשת אפריקה ישראל של לבייב "תספורת", כלומר ויתור על כמעט מחצית מהחוב - כ-3 מיליארד שקל - תמורת הקצאת מניות באפריקה וחברות הבנות.

"פסגות קיוותה כי במסגרת הסדר נושים יינתן מענה לצרכי החברה הן באמצעות הזרמה של בעלי מניותיה (לרבות ובעיקר בעל השליטה) והן באמצעות ארגון מחדש של חובות החברה, לרבות מחזיקי האג"ח", כתבו עורכי הדין של פסגות. "למרבה הצער, נכונותה של פסגות להעניק לחברה זמן לגיבוש ההסדר לא הביאה לתוצאה המקווה ואף לא קרוב לכך, שעה שלאחרונה הוצגה ובפני פסגות הצעת הסדר חד-צדדית אשר אינה מקובלת עליה בכל מובן".

בפסגות מציינים כי לא יוכלו להסכים להסדר, שבמסגרתו בעל השליטה לב לבייב מבקש לשמור על השליטה בחברה מבלי להזרים הון לתמיכה בחברה ומעביר "את כל הנטל ההסדר אל כתפיהם של נושי החברה ובראשם מחזיקי האג"ח המתבקשים להסתפק בקומץ מהזכויות והכספים שהיו מתקבלים במסגרת הליכי הפירוק של החברות".

בעקבות כך ובשל סיבות נוספות, "ככל שלא תפעלו לגיבוש מתווה הסדר נושים אשר יכלול, לכל הפחות, הזרמה משמעותית של הכספים מצד בעל השליטה או לחלופין דילול עמוק של בעלי המניות שישקף את מלוא הזכויות הכלכליות של מחזיקי האג"ח, וזאת בטווח הקצר מאוד - כמתחייב מנסיבות העניין...לא יהיה מנוס מנקיטה בכל הצעדים המשפטיים אשר יבטיחו שמירה על זכויותיהם של מחזיקי האג"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully