וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד המשולב לחודש אוגוסט עלה ב-1.3%

טל לוי

22.9.2009 / 16:01

בבנק ישראל אומרים כי "מגמת העלייה במדד בחודשיים האחרונים מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק"

המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה בחודש אוגוסט ב-1.3%. זהו החודש הרביעי ברציפות בו עלה המדד המשולב לאחר 10 חודשים רצופים בהם ירד. בבנק ישראל כותבים כי "מגמת העלייה במדד בחודשיים האחרונים מבססת את ההערכה כי חלה תפנית חיובית בפעילות המשק".

המדד המשולב שמפיק בנק ישראל הוא ניסיון לאמוד ולמדוד את תנועתו ומצבו של המשק. מאחר ש"המצב במשק" הוא מונח מופשט, משתמש בנק ישראל בכמה אינדיקטורים שונים במטרה ללמוד על התמונה הכוללת. מדובר במדדים כמו יצור, שוק העבודה, תצרוכת מקומית ועוד. כל הנתונים מנוכי עונתיות. מרבית המדדים מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והם עשויים להתעדכן בדיעבד שכן הלשכה עצמה מעדכנת את הנתונים שהיא מפיקה ברגע שמתקבל מידע חדש.

העלייה החודש משקפת בעיקר עלייה בנתוני יצוא הסחורות והשירותים. עם זאת, נרשמה ירידה בנתוני היצור תעשייתי והפדיון במסחר ושירותים לחודש יולי. במדדי יוני ויולי חלו עדכונים קלים בלבד.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי ירד ביולי בשיעור של 2.8% לאחר עלייה של 1.6% ביוני. מדד הפדיון של המסחר והשירותים ירד ביולי בשיעור של 3.3% לאחר עלייה של 3.7% ביוני. מדד יצוא השירותים עלה באוגוסט בשיעור של 7.1% לאחר ירידה של 16.4 ביולי. במדד יצוא הסחורות נרשמה עלייה של 4.5% באוגוסט, בהמשך לעליה של 2.5% ביולי. מדד היבוא ירד באוגוסט בשיעור של 1.5% לאחר עליה של 5.7% ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully