וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל עץ יש שם

אייל דץ

22.9.2009 / 13:23

ראש עיריית רמת גן התחייב ליידע את ועדת הבניה בעיר על כל עץ המועמד לכריתה. ניצחון קטן לירוקים, תקווה גדולה לעצים הוותיקים

מאבק תושבי רחוב אבן גבירול בתל אביב נגד כריתת עצי הסיסם אמנם לא צלח, אולם הוא כן העלה לתודעה הציבורית נושא חשוב: מהו מעמדם של אותם עצים ירוקים והאם יש להם סיכוי לשרוד בערים מתועשות. השבוע זכו העצים לניצחון דווקא בעיר רמת גן, עיר שעוברת תהליכי פיתוח אגרסיביים במיוחד. אילן מאירי חבר המועצה מסיעת "רמת גן הירוקה" קיבל את התחייבות ראש העיר לעדכון חברי ועדת הבניה על כל עץ המתוכנן להעקר בעיר.

מאירי פנה לפני מספר חודשים בבקשה לראש העיר צבי בר ליידע מראש את חברי הועדה על כל תונית הכוללת עקירת עצים. "עם כל הכבוד לפיתוח, אנו צריכים לשמר את ערכי הטבע של רמת גן. יש לנו עצים שנטעו באהבה לפני עשרות שנים ועלינו לאפשר גם לדורות הבאים להנות מהם" אמר מאירי בפנייתו לראש העיר, שהזכיר בפניתו את תיקון 89 לחוק התכנון והבניה, הקובע כי מלבד רשימת העצים המוגנים, זכאי להגנה כל עץ בוגר, והאחריות לקיום החוק חלה על חברי הועדה לתכנון ובניה, הנדרשים לוודא שכל עקירה של עץ תעשה כחוק, ולאחר שיקול דעת.

מאירי לא הסתפק בפנייה לראש העיר והחל לנהל מעקב אחר כל העצים שנכרתו לאחרונה ברמת גן. לטענתו, התוצאה היתה תמונה עגומה של עקירת עצים רבים ללא היתר. במקביל, דרש מאירי בשאילתה שהוגשה לראש העיר את המידע המצוי ברשותו על עקירת עצים. בעקבות כך, הודיע ראש העיר כי במסגרת הבקשות לבניה יש לעדכן את חברי ועדת הבניה על כל עץ העומד להעקר. "זהו הישג חשוב", אמר מאירי בעקבות ההחלטה, "לא רק לעצים והסביבה, אלא גם לשלטון החוק. אסור לנו לתת יד לרעיון שהחוק יהפך לאות מתה וערכים החשובים לנו ידרסו ברגל גסה. בכוונתי לעמוד על המשמר ולוודא שההבטחה תקוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully