וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מנקים שיניים לכלבים שלא רוצים

ד"ר איל נחמיאס

22.9.2009 / 11:56

איך מנקים שיניים לכלבים שלא רוצים, ומתי עדיף לא לאמץ בעלי חיים? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלבה שלנו בת 13 ולאחרונה התחיל לברוח לה שתן. התחלנו בעקבות כך להוריד אותה 4 פעמים ביום במקום 3 אבל זה לא עוזר והמצב אף מחמיר. האם יש טיפול לבריחת שתן אצל כלבים, והאם יש טעם בהעלאת מספר הטיולים?

בריחת שתן בכלבות עלולה להיות על רקע חולשה של שריר השלפוחית אך גם מסיבות אחרות שונות כמו גידול, דלקת, בעיית כליות או כבד או בעיות שונות הגורמות לשתייה והשתנה מרובה. בדיקת שתן ודם הכרחיות כדי לשלול בעיות של השתנה מרובה ולא בעיה עצבית של שליטה. אם מדובר רק בבעיה עצבית הפיתרון קל מאד ויש תרופה מצוינת לחיזוק השריר שאינה יקרה כל כך. לא רצוי לתת טיפול לפני ששוללים את הדברים שציינתי אחרת עלול להיגרם נזק משמעותי לכלבה.

שלום, יש לי כלבה בת 4. לצערי כבר עקרנו לה 5 שיניים כי הן הרקיבו, היא בשום פנים ואופן לא נותנת שיצחצחו לה שיניים. הייתי רוצה לדעת אם יש דרך בכלל להגיע לפה שלה בהסכמה? ואם לא, מה הפתרון הכי טוב?

בהחלט אפשר לתת חטיפים או מזון רפואי מיוחד לניקוי שיניים , קיים מזון ייחודי בעל הרכב סיבים ייחודי אשר מסייע לניקוי השיניים ועיסוי החניכיים ובכך תורם למניעת הרובד החיידקי. למעשה חשוב מאד לטפל ברובד החיידקי ולאו דווקא רק באבן עצמה. ברור כי נקוי שיניים מדי מספר חודשים יעזור ויתרום אך חשוב לעסוק במניעה על בסיס יומי ולא רק אחת לכמה חודשים. בדיוק מאותה סיבה שאנו לא מסתפקים רק בהגעה רק לרופא השיניים מדי כמה חודשים אלא גם מצחצחים שיניים לפחות פעם עד פעמיים ביום.

אימצנו כלבת רחוב ואין לנו אפשרות לממן את החיסונים בשבילה. מה אפשר לעשות?

לדעתי להחזירה לעמותה שימצאו לה בית שיכול לתת לה לא רק אהבה אלא גם את צרכיה כמו חיסונים, מזון איכותי וטיפול וטרינרי ראוי כשחלילה תחלה או תיפצע. אני לא מאמין שכל אחד חייב להחזיק בחיית מחמד - להיות בעליה של חיית מחמד הוא לקחת אחריות על מישהו אחר. אחריות היא לחסן, להאכיל, לטפל, להוציא להליכות, לקחת לטיפול רפואי אם צריך, לחנך ולאלף. כלב שלא מקבל את אלו עלול לסבול מאד ואף לסכן את חייו.

לפני כמה חודשים אימצנו כלב עם הרבה בעיות: הייתה לו שעלת מכלאות, ועכשיו יש לו פצעים מרובים באזור המפשעה ועל איבר המין, ועכשיו זה מתפשט לעוד מקומות בגוף. יש לנו בבית גם חתולה שמנסה לינוק ממנו, יכול להיות שזה קשור אליה?

לא חייב בכלל להיות קשר, יתכן והכלב פשוט סובל מאלרגיה ובעיות עור נפוצות. העובדה שהחתולה מנסה לינוק ממנו מעידה על חיבה ורצון לראות בו כסוג של הורה. שעלת מכלאות בוודאי לא קשורה אלא למכלאה ממנה הגיע שם קל להידבק משיעול של כלבים אחרים. גשו לווטרינר לבדיקת בעיית העור שלו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully