וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בקניונים: ירידה בפדיון ראש השנה

מאת איילה צורף, עירית רוזנבלום וזוהר בלומנקרנץ

21.9.2009 / 23:10

פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי אמר כי "בניגוד לשנים קודמות, שבהם הקניות לחג הורגשו שבוע-שבועיים לפני ערב החג, השנה הקניות הצטמצמו לימים האחרונים"

בקניוני ישראל התאכזבו מהפדיון שנרשם בראש השנה. "השבוע שלפני החג לא היה טוב כמו שציפו", אמר עופר שחטר, מנכ"ל קניוני פרומול. "היתה עלייה של 20%-30% לעומת שבועות רגילים", הוסיף שחטר, "אבל היא לא חיפתה על הירידה בהיקף הקניות לעומת שנים קודמות".

שחטר מנהל 31 קניונים ומרכזי קניות בהם מרכז ויצמן בתל אביב, קניון זכרון יעקב וחאן ראש פינה, שאמנם אינם מהקניונים הגדולים במדינה, אך יכולים לשמש ברומטר להיקפי הפעילות הקמעונית במרכז ובפריפריה.

גם פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי, הצביע על ירידה בהיקפי הקניות בערב החג, אך הציג תמונה מעט שונה. "בניגוד לשנים קודמות, שבהם הקניות לחג הורגשו שבוע-שבועיים לפני ערב החג, השנה הקניות הצטמצמו לימים האחרונים". נדיר אמר כי גם בקניוני עזריאלי חלה ירידה ביחסי לראש השנה שעברה, אם כי לדבריו, היא לא היתה משמעותית. "סך הפדיונות לקראת החג היו נמוכים ב-10% בהשוואה לראש השנה הקודם, אבל עדיין מדובר בפדיון כפול מימים רגילים".

ראש השנה תש"ע גם התאפיין בירידה במספרי הנופשים לעומת ראש השנה הקודם: כ-400 אלף ישראלים יצאו בראש השנה אל שמורות הטבע, הגנים והיערות, לעומת כ-550 אלף בשנה שעברה. הירידה נובעת מהעובדה שהחג חל השנה בשבת וכן מהגשמים שירדו בסוף השבוע והשאירו בבית חלק מהמטיילים הפוטנציאליים.

בנתב"ג, לעומת זאת, נרשם שיא של נוסעים בערב ראש השנה - 53,360. בסוף השבוע כולו, בין ה-16 בספטמבר ל-20 בספטמבר, עברו בנתב"ג 166,651 נוסעים ב-1,114 המראות ונחיתות - כך עולה מנתונים עדכניים של רשות שדות התעופה (רש"ת).

מבין המטיילים בישראל בחג האחרון, כ-250 אלף איש ביקרו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. האתרים הפופולריים היו הגנים הלאומיים באשקלון, בכרמל, במצדה ושמורות הטבע עין גדי ומערת הנטיפים. אירוע העפיפוניה המסורתי, שתוכנן להיערך בגן לאומי אפולוניה, נדחה בשל הגשם - וייערך בחול המועד סוכות.

ביערות ובפארקים של קרן קיימת לישראל ביקרו כ-150 אלף מטיילים (לעומת כ-250 אלף בראש השנה הקודם). האתרים המועדפים בראש השנה הזה היו יער הסטף בהרי ירושלים, יער להב בדרום ובצפון - יער קריית אתא ואגמון החולה, שם דווח על תפוסה מלאה במהלך שני ימי החג.

גם במלונות בישראל בילו השנה פחות נופשים. המלונאים קיוו לריבוי הזמנות של הרגע האחרון, כפי שהיה בפסח, בשבועות ובקיץ, אך לא כך קרה וגם הירידה הניכרת בתיירות הנכנסת פגעה בתפוסת המלונות בחג. באילת תפובת המלונות היתה 70%-75% בלבד, בדומה לתל אביב וירושלים. רק בצפון, בבתי ההארחה בקיבוצים ובצימרים, היתה תפוסה גבוהה של 85%-90%. גם בבתי המלון בחיפה נרשמה תפוסה של 90%.

בעונת הנסיעות לחו"ל של חגי תשרי (17 בספטמבר עד 11 באוקטובר) צפויים לעבור בנתב"ג 820 אלף נוסעים - בדומה למספר הנוסעים בעונת החגים בשנה שעברה. זאת, למרות גידול של 5% בהיצע המושבים בטיסות השנה, לעומת ההיצע בשנה שעברה.

טורקיה מסתמנת כיעד המבוקש ביותר לנסיעות מישראל לחו"ל בתקופת חגי תשרי תש"ע, לפני ארה"ב, גרמניה, צרפת ואיטליה. חזרתה של טורקיה לראש רשימת היעדים בעונת החגים מבטאת הסרה מעשית של חרם הנסיעות שהטילו הישראלים על מדינה זו לפני כמה חודשים, עקב עמדותיה בנוגע למבצע "עופרת יצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully