וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: ברש"פ חסרים 400 מיליון דולר

מאת אורה קורן

22.9.2009 / 9:34

לפי הבנק, הוצאות הרשות במחצית הראשונה של 2009 היו גבוהות ב-12% מהיעד. הבקרה על רשימת מקבלי השכר "השתפרה פלאים"

"מצבה הפיסקלי של הרשות הפלסטינית עודו רגיש והיא עומדת בפני פער מימון של 400 מיליון דולר ל-2009" - כך קובע דו"ח הבנק העולמי שהוגש לכנס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, שייערך היום בניו יורק

בדו"ח נכתב: "בקרת רשימת מקבלי השכר ברשות השתפרה פלאים, אך בקרת ההוצאות הכוללות עדיין טעונה שיפור: ההוצאה הכוללת במחצית הראשונה של השנה היתה גבוהה ב-12% מיעד התקציב. עם זאת, לא יהיה די בריסון כדי להתמודד עם הגירעונות שנוצרו בגלל חוסר הכנסות. כדי שהרשות הפלסטינית תתקרב ליעד הגירעון שלה, עליה להגדיל באופן ניכר את הכנסותיה במחצית השנייה של 2009".

ההכנסות נטו של הרשות היו 15% מתחת ליעד התקציב שלה במחצית הראשונה של 2009, ונמוכות בכ-13% מההכנסות באותה תקופה בשנה הקודמת. לכן, אם לא יינקטו צעדים במטרה לאפשר צמיחה בת קיימא של המגזר הפרטי - בעיקר באמצעות שיפור הגישה לשווקים הישראלים והבינלאומיים, דרך ישראל, ירדן או מצרים - הרשות הפלסטינית תמשיך להזדקק לסכומים גדולים של סיוע תורמים בעתיד הנראה לעין, נכתב בדו"ח.

על פי תחזית קרן המטבע העולמית, בראשונה זה שנים ירשום התמ"ג הפלסטיני ב-2009 צמיחה חיובית, של כ-5.5%. ואולם על פי הבנק העולמי, גם אם מוציאים מכלל חשבון את הקיפאון הכלכלי בעזה, מוקדם מדי להסיק שסימני הצמיחה החדשה בגדה המערבית מייצגים מגמה של צמיחה כלכלית. נראה שחלק גדול מהצמיחה נובע מתרומות שגדלו באופן ניכר בתגובה למבצע הצבאי של ישראל בעזה, ועלול שלא להיות בר קיימא.

באוגוסט 2009 הגישה הרשות תוכנית להקמת מדינה עצמאית תוך שנתיים. התוכנית מעניקה עדיפות לבניית מוסדות משפטיים ולניהול קרקעות. בדו"ח הבנק העולמי נכתב כי אם רצועת עזה והגדה המערבית ישולבו מחדש, הרשות הפלסטינית תימצא בעמדה טובה כדי להקים בסיס מוסדי למדינה פלסטינית בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully