וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: חיסון לכל קבוצות הסיכון עוד השנה

נעמה טלמור

21.9.2009 / 20:16

ההערכה במשרד הבריאות היא כי עד סוף השנה האזרחית יהיו חיסונים לכל קבוצות הסיכון בכל הגילאים. במקביל נרשמה עלייה בהיקף התחלואה, אך לא בחומרתה

על רקע מקרה המוות ה-24 משפעת החזירים בישראל, התכנס היום (שני) הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות לישיבה בנושא המגיפה. בישיבה הוצגו נתוני תחלואה עדכניים של שפעת החזירים בישראל.

לפי הנתונים, מסתמנת מגמת עלייה בהיקף התחלואה אך לא בחומרתה. כמו כן, אין עלייה במספר האשפוזים של חולים במגיפה. הצוות דן גם בנושא החיסונים כאשר ההערכה היא כי עד סוף שנת 2009 יהיו חיסונים לכל קבוצות הסיכון בכל הגילאים. במשרד הבריאות ממשיכים להתלבט בנוגע למתן חיסונים לנשים הרות. מהמשרד נמסר היום כי הם ממשיכים לעקוב אחר תהליך אישור החיסונים בעולם ורק לאחר מכן יוחלט כיצד לנהוג בארץ.

בתוך כך, השבוע יוחל במתן חיסונים נגד שפעת עונתית. משרד הבריאות ממליץ לקבוצות הבאות לקבל את החיסון: נשים הרות, גברים מגיל 50 ומעלה, ילדים מגיל חצי שנה עד גיל 5, וכן לכל קבוצות האוכלוסייה בסיכון.

מוקדם יותר היום מת בבית החולים מאיר בכפר סבא גבר בן 50 עם מחלת רקע שאובחן גם כחולה בשפעת החזירים. ממשרד הבריאות נמסר כי למרות שאין ודאות כי מדובר בתמותה מהשפעת, הוחלט למנות את מקרה התמותה הזה כמקרה נוסף. בכך עולה מניינם של המתים מהמחלה בישראל ל-24.

בתחילת השבוע שעבר מתה אישה בת 33 מהמחלה. האישה היתה בשבוע ה-39 להריונה ומתה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. העובר שברחמה מת מספר ימים קודם לכן, אך לא ברור אם בשל השפעת. היא הותירה אחריה 10 ילדים.

ביום שלישי שעבר אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) את החיסון לשפעת החזירים. החיסון יופץ בארצות הברית בחודש הקרוב. המנהל אישר לארבע חברות (CSL האוסטרלית, מד אימיון האמריקאית, נורבטיס השוויצרית וסאנופי פסטר הצרפתית) לייצר את החיסון. כל ארבע החברות מייצרות את החיסון באותו התהליך, אשר הוכיח את עצמו כתהליך בו מיוצרים חיסונים בטוחים לשפעת, נמסר בהודעה שפרסם המנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully