וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא התחתן עם המאהבת, וישלם לה 50 אלף ש"ח

גלעד גרוסמן

21.9.2009 / 16:49

גבר נשוי, שניהל קשר עם מאהבת במשך 11 שנים, יאלץ לשלם לה עשרות אלפי שקלים כיוון שלא קיים את הבטחתו להתחתן עמה. השופטת: "לא ניתן להתעלם מחוסר תום הלב מצד הנתבע"

בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן הורה לאחרונה לגבר ממרכז הארץ לפצות את המאהבת שלו לשעבר ב-50 אלף שקלים, בשל עוגמת הנפש שנגרמה לה מכיוון שלא התחתן עמה.
לטענת האישה, השניים היו בקשר במשך כ-11 שנה, כאשר במקביל הגבר נשוי לאישה אחרת. לפני שמונה שנים אף נולדה לשניים בת. הם התגוררו יחד תקופה קצרה לאחר לידת בתם, אולם אז נפרדו והגבר חזר לאשתו.

התובעת דרשה להכיר בה כידועה בציבור, וטענה שלאורך כל מערכת היחסים ביניהם הבטיח לה הגבר כי יינשא לה ויקים עמה משפחה. עוד טענה, שהנתבע "יצר אצלה מצג של קיום משפחה, אתה ועם בתם המשותפת לרבות טיולים ערבי חגים, והבטחות על עתיד משותף". בנוסף, האישה טענה שהגבר הציע לה נישואין פעמיים, ב-1998, אולם לדבריה, ביקש ממנה להמתין עד שיסדיר את ענייניו האישיים, ופעם נוספת כשהיתה בחודש השישי להריונה.

"אין ספק, כי במערכת היחסים האינטימית הממושכת שהייתה בין הצדדים, פיתחה התובעת מערכת ציפיות לגבי הקמת תא משפחתי עם הנתבע, ועל אף שבמהלך כל השנים, לא נפרד בגירושין פורמאליים מאשתו, ומגוריו בפועל עם התובעת בדירה משותפת היו קצרים וארכו מספר חודשים, קודם שנותק הקשר באופן סופי, והנתבע שב לחיים משותפים עם אשתו", כתבה השופטת טובה סיון בפסק הדין.

השופטת דחתה את התביעה להכיר בזוג כידועים בציבור, אולם הוסיפה כי "לא ניתן להתעלם ממרכיב של עוגמת הנפש, ואף חוסר תום לב מצד הנתבע, כלפי התובעת, כאשר נטש אותה לאחר קיום מערכת אינטימית ממושכת, אשר וודאי הייתה מלווה בהבטחות לעתיד משותף". לכן פסקה שיש לשלם לתובעת 50 אלף שקל פיצויים – הסכום המקסימאלי שניתן לקבל מבלי להוכיח נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully