וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא אישי: הפלסטינים מפסיקים להתנשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.9.2009 / 15:52

תושבי הרשות, שנוהגים לנשק זה את זה על הלחיים לכבוד העיד אל-פיטר, החליטו לוותר השנה על המחווה האינטימית, מחשש להידבקות בשפעת החזירים, ומסתפקים בלחיצת יד

אחד מהמנהגים המוכרים והאהובים בעולם הערבי הוא הנשיקות על הלחיים. בימים כהרגלם נוהגים אמנם הערבים לנשק אחד את השני, אך בעיד אל-פיטר - החג המציין את סיום חודש הרמדאן ונחגג בימים אלו - מזדמן להם לנשק הרבה יותר אנשים מאשר ביום שגרתי. אלא שהשנה בוחרים – או יותר נכון נאלצים – ערבים רבים ללחוץ יד לחבריהם במקום לנשקם. הסיבה? איך לא, שפעת החזירים.

בשכם, לדוגמא, הפסיקו לתת נשיקות במהלך החג מחשש להידבק בנגיף. רק בימים האחרונים נדבקו בעיר 45 פלסטינים בשפעת החזירים, ותושבי העיר חוששים מאוד. "אנשים בעיר בהיסטריה", סיפר בחיוך לוואלה! חדשות פלסטיני תושב האזור. "כמעט כל האנשים שאני מכיר הפסיקו לתת נשיקות כי הם מפחדים להידבק. הם ממש מתרחקים כשמישהו ניגש אליהם לתת נשיקה. במקום נשיקה, מעדיפים ללחוץ יד".

לדבריו, אפילו המופתי של שכם, אחמד שובאש, הוציא פסק הלכה שבו התיר לחגוג את עיד אל-פיטר מבלי לנשק אחד את השני. "אני עשיתי כמיטב יכולתי לא לנשק הרבה אנשים מחשש להידבק בשפעת החזירים אבל היו אנשים שבאו ונתנו לי. לא רציתי להעליב אותם אז אפשרתי להם", צחק הפלסטיני. "לא רק בשכם, אלא בכל העולם הפסיקו לתת נשיקות".

ההיסטריה הגדולה בעיר התחילה כשהרשות הפלסטינית החליטה לסגור בית ספר בשכם לאחר ששבעה תלמידים נדבקו בשפעת החזירים. כעת בוחנים בשכם לסגור את יתר בתי הספר עד ליום ראשון מחשש להידבקות גם בהם. ההחלטה צריכה לקבל אישור גם ממשרד הבריאות ומשרד החינוך הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully