וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מורידה את דירוג האג"ח של אפריקה

טל וי

21.9.2009 / 14:41

חברת דירוג האשראי הורידה בצהריים את דירוג החוב מרמה של CCC לרמה של CC בלבד. זהו דירוג גבוה בשתי רמות מדירוג D שפירושו חדלות פירעון

חברות דירוג האשראי מעלות הורידה בצהריים את דירוג החוב של איגרות החוב שהונפקו על ידי אפריקה ישראל (1.14% , 4258.0) מרמה של CCC לרמה של CC בלבד. זהו דירוג גבוה בשתי רמות מדירוג D שפירושו חדלות פירעון. (הדרגה האמצעית היא רמה C).

עם זאת, במעלות העניקו לאיגרות תחזית דירוג שלילית "המשקפת את הסבירות הגבוהה כי החברה לא תעמוד בתשלום הקרן של איגרות החוב במועדן, ועקב כך יירד דירוג כלל איגרות החוב ל-D". במידה ולא תבצע החברה תשלום קרן או ריבית יירד דירוג כל סדרות החוב ל-D מכיוון שלא קיימות עדיפויות בין הסדרות השונות.

במעלות מציינים כי "בהמשך לכניסת אפריקה לתהליך של ארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה כלפי מחזיקי איגרות החוב, גוברת הסבירות כי תשלומי הקרן הצפויים של איגרות החוב לא ישולמו במועדם גם בעת הקרובה". הסיבה העיקרית להורדת הדירוג "נובעת מהשלכות תחילת התגבשות הסדר בחברה, הכוללת להערכת מעלות את כוונות החברה לדחות את כלל תשלומי איגרות החוב, לרבות איגרות החוב הקצרות אשר פירעונן צפויה בנובמבר הקרוב (אג"ח סדרה ט' – ט.ל)".

"אפריקה רוצה שימחקו לה חצי מהחוב כלומר כמעט 4 מיליארד שקל"

"אפריקה מציעה 'תספורת' ענקית: לקצץ חצי מהחוב, כלומר לתת 53-50 אגורות לכל שקל ולתת מניות של החברות הבנות שלה לפי השווי בספרים, כאשר השווי בשוק הוא מחצית מכך. בעל השליטה בחברה מעוניין להמשיך ולהחזיק באפריקה וכן לשלוט בכל החברות הבנות וכל זאת מבלי להביא כסף מהבית. זה לא יקרה: או שהוא יזרים לה כסף או שלא ישאר בעל השליטה בחברה" - כך אמר הבוקר משקיע מוסדי גדול על הצעתה של אפריקה. לדבריו, "ההצעה של אפריקה לא נראית אמיתית והם לא ציפו שנקבל אותה אבל עצם ההצעה לא מוסיף להם הרבה כבוד". חובה של אפריקה למשקיעים מוסדיים מסתכם ב-7.5 מיליארד שקל, כך שמדובר בבקשה לוויתור של כמעט 4 מיליארד שקל.

"כרגע", הוא אומר. "לא מתנהל משא ומתן מסודר מול אפריקה. אפריקה פנתה למשקיעים מוסדיים בנפרד וכל משקיע נעתר לפנייה כי חשב שיש הצעה מסודרת על הפרק. כעת לא נמשיך במשא ומתן עד שתוקם נציגות של בעלי החוב, שתכלול גם מעריך שווי".

אחד הנושאים הדחופים הוא איגרות החוב מסדרה ט' שאמורות להיפרע ב-10 בנובמבר. על פי הערכות, תוקם נציגות נפרדת עבור מחזיקי האיגרות הללו.

איגרות החוב של אפריקה מוסיפות בשעה זו עד 2.5% למעט האיגרת מסדרה ט' שמחירה יורד ב-0.2%. כעת מציעה אג"ח ט' תשואה פנומנלית של 999% המבטאת את חוסר האמון של המשקיעים בפירעון החוב במועדו ובמלואו. איגרת החוב מסדרה 11 מציעה תשואה של 93% ואיגרת מסדרה 12 מציעה תשואה של 55%.

ההערכות הן שקבוצת אפריקה (כולל החברות הבנות) שווה למעשה את החוב שלה במלואו. "כלומר, אם המשקיעים המוסדיים ישתלטו על החברה ויפרקו אותה, הם יוכלו לקבל כמעט את כל החוב. בפועל, מציעים לנו כרגע רק חצי ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully