וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק טפחות התרשל - הלקוח יפוצה בכ-40 אלף ש"ח

נורית רוט

21.9.2009 / 13:06

הבנק ישלם את הסכום ללקוח שנטל משכנתא בשל רשלנות וחוסר תום לב במימושה - כך קבע באחרונה בית משפט השלום בקרית גת

בנק טפחות למשכנתאות (כיום מזרחי טפחות) ישלם כ-40 אלף שקל ללקוח שנטל מהבנק משכנתא בשל רשלנות וחוסר תום לב במימוש משכנתא - כך קבע באחרונה בית משפט השלום בקרית גת.

התובע, אילן שוורץ, תבע את הבנק לפיצוי בגין נזקים שגרם לו במסגרת הליך למימוש משכנתא. מפסק הדין עולה כי שוורץ ואשתו לשעבר נטלו מהבנק ב-99' משכנתא לצורך רכישת דירה. בשלב מסויים נקלעו בני הזוג לקשיים כלכליים והחלו לפגר בתשלומי המשכנתא, עד שלבסוף החליטו למכור את הדירה.

באפריל 2001 הם חתמו על הסכם למכירת הדירה. אלא שהבנק החל במימוש המשכנתא שלושה ימים לאחר שנמכרה הדירה ולאחר שנמסרה לו הודעה על כך. הליכי המימוש נפתחו לאחר פיגור של שלושה חודשים בלבד בתשלומי המשכנתא. הבנק מצידו טען כי ההליך היה תקין. לטענתו, הוא לא קיבל הודעה משוורץ על מכירת הדירה, ולכן החל בפעולות מימוש.

השופטת טלי חיימוביץ קיבלה את התביעה וקבעה כי הבנק נהג ברשלנות ובחוסר תום כלפי שוורץ. השופטת קבעה כי "לא ניתן כל הסבר, מדוע בזו הפעם הזדרז הבנק לנקוט דווקא בהליך הקיצוני כצעד ראשון. התמיהה גוברת, כאשר ידוע שעומק הפיגור היה שלושה חודשים בלבד", והתנהגות זו, לדבריה, משליכה על תום לבו של הבנק.

בנוסף, קבעה השופטת כי התנהגות הבנק במהלך המשא ומתן לסיום הליכי המימוש לקתה בחוסר תום לב. היא קבעה כי ניתנו לבני הזוג שלושה ימים בלבד לפירעון ההלוואה.

לדבריה, לאחר שנודע לבנק כי הדירה נמכרה עוד לפני שהתיק הועבר על ידו לטיפול משפטי, היה צריך לחזור בו מההודעה על העמדת ההלוואה לפירעון מיידי, ולחייב את הזוג בריבית פיגורים רק בגין חודשי הפיגור, ולא בגין ההלוואה כולה, אך הוא לא עשה כן.

"עמידתו של הבנק על קוצו של יוד, וניצול מצוקתם של התובע ואשתו אשר היו עלולים להימצא בהפרת חוזה מול הרוכשים, ללא הסכמת הבנק להסרת המשכון... מהווה הפרת חובות הזהירות והנאמנות המיוחדות המוטלות על בנק כלפי לקוח".

לפיכך חויב הבנק לפצות את שוורץ בכ-33 אלף שקל בגין הפרשי ריביות וגביית יתר, איגרות הוצאה לפועל ועוגמת נפש וכן בהוצאות משפט בסך 8,000 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully