וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב מזרח י-ם הורשע שוב ברצח בן דודו

גלעד גרוסמן

21.9.2009 / 12:19

אמג'ד דענא משכונת סילוואן הורשע בשנת 2004 ברצח בן דודו. ביהמ"ש העליון מצא כשל בהרשעה והחליט להחזיר את התיק למחוזי. היום החליט ביהמ"ש המחוזי להרשיע את דענא בשנית

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (שני) להרשיע בשנית את אמג'ד דענא משכונת סילוואן במזרח ירושלים. דענא הורשע כבר בחודש יולי 2004 ברצח בן דודו עלאא אבו תאייה. בכתב האישום שהוגש נגד דענא נכתב כי הוא רצח את בן דודו ב-39 דקירות סכין.

זמן קצר לאחר הרצח הרשיע בית המשפט במסגרת הסדר טיעון את דענא ברצח ואילו אחיו חוסאם הורשע בסיוע לרצח ונידון ל-14 שנות מאסר. אמג'ד ערער על ההרשעה לבית המשפט העליון. לטענתו, הוא הודה ברצח בעקבות לחץ רב שהופעל עליו, בעיקר מצד עורך דינו, שייצג גם את אחיו. הוא הוסיף שהסכים להודות ברצח רק כדי שחוסאם יורשע בעבירה פחותה.

השופטים קיבלו אז את הטענה, ביטלו את ההרשעה והחזירו את התיק למחוזי. "במקרה שלפנינו אינני מתקשה כלל לקבוע כי נוצר ניגוד אינטרסים בין שני האחים, שיוצגו בידי אותו סניגור", כתב השופט דוד חשין בפסק הדין. "ניתן לקבוע כי ניגוד האינטרסים תרם בפועל לפגיעה עניינית בייצוגו של אמג’ד. בנוסף, הכשל בייצוגו של המערער שלפנינו הוא תולדה ישירה של אותו ניגוד האינטרסים".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully