וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פלסטינים הציתו מבנים בחוות גלעד

יהושע בריינר, פנחס וולף ואיילה חננאל

20.9.2009 / 23:48

בעת היציאה מתפילה בבית הכנסת, גילו מתנחלי חוות גלעד כי שני מבנים עלו באש. ארבעה פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות בהצתה. איתמר בן גביר: "משטרת ישראל מפקירה את המתנחלים"

אנשי ההתנחלות חוות גלעד טוענים כי פלסטינים הציתו שני מבנים ביישוב. כתוצאה מהשריפה שפרצה בשעות אחר הצהרים (ראשון), נשרף כליל אחד המבנים על תכולתו. בשל העובדה כי מרבית מתושבי ההתנחלות היו באותה השעה בבית הכנסת, לא היו נפגעים באופן מיידי. בסריקות שנערכו על ידי המשטרה והצבא, נעצרו בקרבת מקום ארבעה פלסטינים בחשד למעורבות בהצתת המבנה והם נחקרים על ידי כוחות המשטרה והצבא.

משגילו התושבים את דבר השריפה, חשו אחדים מהם למבנים וניסו לכבות את האש עם כוחות הכיבוי שהוזעקו למקום. מספר בני אדם נפגעו באורח קל כתוצאה משאיפת עשן. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בעקבות האירוע כי "זהו אירוע טרור, המראות קשים ומזעזעים. על צה"ל והמשטרה לפעול בנחישות נגד ההתנכלויות לחוות גלעד".

פעיל הימין הקיצוני, איתמר בן גביר, אמר כי "משטרת ישראל מפקירה את המתנחלים בחוות גלעד לפורעים ערבים ולאנרכיסטים. שלא יבואו בתלונות אחר כך לציבור המתיישבים במידה וייקח את גורלו בידו וישיב לפורעים מנה אחת אפיים".

אין זו הפעם הראשונה שבה פורצת שריפה בחוות גלעד, ושמקורה לטענת המתנחלים בתושבי הכפרים הפלסטינים הסמוכים. לפני מספר שבועות, הציתו פלסטינים המתגוררים בסמוך להתנחלות שריפה שהתפשטה במהירות אל בתי התושבים. המתנחלים נאבקו באש במשך דקות ארוכות והצליחו למנוע את התפשטותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully