וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "רה"מ יעמוד איתן על האינטרסים שלנו"

20.9.2009 / 23:15

יו"ר ש"ס הביע תקווה כי במהלך מפגש הפסגה עם אובמה ואבו מאזן, ימשיך נתניהו את הקו שבו החל נגד הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ח"כ תמיר: "נתניהו לא רוצה לקדם את המו"מ"

במערכת הפוליטית ניצלו את צאת החג כדי להתייחס למפגש הפסגה הצפוי להתקיים ביום שלישי בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. על פי הצהרתו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, הנשיא אובמה, שצפוי להגיע לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם יפגוש תחילה את נתניהו ואבו מאזן בנפרד ורק לאחר מכן יקיים עם השניים מפגש משותף.

יו"ר ש"ס השר אלי ישי, אמר הערב (ראשון) בהתייחסו לפגישת הפסגה כי "אני בטוח שראש הממשלה יעמוד איתן על האינטרסים של מדינת ישראל, כמו שעשה עד היום". ישי אמר את הדברים, לאחר שבערב החג, נתניהו נפגש עם מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, בין שתי פגישותיו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. בפגישה, הרב יוסף אמר לראש הממשלה כי הוא מחזק אותו על עמידתו בלחצים.

מנגד אמרה הערב ח"כ יולי תמיר (העבודה) כי "נתניהו נוסע לפגישת הפסגה תוך שהוא מפגין חוסר רצון לקדם את המשא ומתן. בראיונות לחג הוא התרברב שהבנייה ביו"ש תימשך ובכך גורם שלצד הפלסטיני לא תהיה יכולת להתחיל במשא ומתן אמיתי". ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר כי "נתניהו ידע בעבר להאבק כשניסו לאנוס אותו. עלינו להמשיך להילחם על עמדתנו ולא להסכים לתנאים מוקדמים כמו הקפאות למיניהן. הדיאלוג עם הפלסטינים לא יכול להתנהל ב 'מתן ומתן' אלא בצורת משא ומתן".

בהצהרה שמסר מיטשל בנוגע לפגישה נכתב כי "הפגישות יהוו המשך לנסיונות הנשיא אובמה להניח את היסודות לחידוש המשא ומתן, ויצירת אווירה חיובית לשיחות כדי שיהיו בנות קיימא". כמו כן, נכתב כי "זהו סימן נוסף למחויבותו העמוקה של אובמה להביא לשלום באזור". דובר לשכת ראש הממשלה ניר חפץ מסר כי נתניהו קיבל בברכה את ההזמנה לפגישה. מקורב לנתניהו אמר כי "הפגישה תיערך ללא תנאים מוקדמים, כפי שראש הממשלה רצה מלכתחילה".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "תמורת זרקורים בוועידת האו"ם נתניהו כרע ברך לתכתיבים של אויבי ישראל, שוב הוכח שלנתניהו אין כושר עמידה, לחץ וזרקורים חושפים אצלו את תכונת הזיקית".

גם חמאס התייחס לפסגה המשולשת. בדרשה תקיפה שנשא באצטדיון אל-ירמוכ בעיר עזה לרגל עיד אל-פיטר החל היום, אמר ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, כי "לאף אחד אין זכות לוותר על ירושלים או על הפליטים. לא אש"ף ולא שום גורם אחר רשאי לחתום על הסכם הפוגע בזכויות הפלסטיניות ובעקרונותיו. כל הסכם כזה שיושג הוא בטל ואינו מחייב את עמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully