וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חמושים פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בעזה

ניר יהב ויהושע בריינר

20.9.2009 / 17:11

כוח צה"ל ירה לעבר חמושים שניסו להניח מטען חבלה סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. הפלסטינים: פעיל חמאס ופעיל בחזית העממית נהרגו. בנוסף, נפצעו 3 בני אדם

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג

שני חמושים פלסטינים נהרגו מאש צה"ל סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. לדברי הפלסטינים ההרוגים הם פעיל חמאס ופעיל בחזית העממית. מצה"ל נמסר כי חיילים ירו לעבר חשודים פלסטינים ליד נחל עוז, בעת שניסו להניח מטעני חבלה. עוד נמסר, כי הכוח זיהה פגיעה.

בהתייחסות להיתקלות אומרים בצה"ל כי "שני הפלסטינים שנהרגו עסקו בתקופה האחרונה באופן שיטתי בהנחת מטענים סמוך לגדר המערכת וכן בירי רקטות אל עבר ישראל". בצה"ל מייחסים לשניים גם ירי של שלוש פצצות מרגמה אל עבר זיקים באוגוסט האחרון, באירוע בו נפגע חייל צה"ל באורח קל.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מסרה כי אחד מפעיליה - עבד אל-חאפז סילאווי, בן 21, נהרג מירי פגז צה"ל ממזרח למחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה. במקביל, החזית העממית הודיעה כי הפעיל השני שנהרג, מוחמד נסיר, הוא חבר בחזית. בנוסף, ראש שירותי החירום ברצועה, ד"ר מועאוויה חסנין, הודיע כי בנוסף לשני ההרוגים, נפצעו שלושה פלסטינים, אחד מהם במצב קשה. עדי ראייה מסרו כי צה"ל שיגר שבעה פגזים, וכתוצאה מכך נהרגו השניים.

במהלך הלילה נשמעה התרעת "צבע אדום" בשדרות. המערכת זיהתה שני שיגורי רקטות מצפון הרצועה, אך לא אותר מקום הנפילה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בתוך כך, חמאס נערך לאפשרות של חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים: בדרשה תקיפה שנשא באצטדיון אל-ירמוכ בעיר עזה לרגל עיד אל-פיטר החל היום, אמר ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, כי "לאף אחד אין זכות לוותר על ירושלים או על הפליטים. לא אש"ף ולא שום גורם אחר רשאי לחתום על הסכם הפוגע בזכויות הפלסטיניות ובעקרונותיו. כל הסכם כזה שיושג הוא בטל ואינו מחייב את עמנו".

הניה אמר עוד כי ההצעות שהביא עימו השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, "אינן שונות מההצעות של הממשלים הקודמים בארה"ב" וכל מטרתן להביא לפשרה על חשבון הזכויות הפלסטיניות ועל חשבון ירושלים, שכן "גושי ההתנחלויות", לדבריו, "יישארו". הניה דיבר על כך שזהו עיד אל-פיטר הראשון מאז מבצע "עופרת יצוקה" ולפיכך חג זה הוא "חג הניצחון והדבקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully