וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וארה"ב יתרגלו מתקפת טילים משולבת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.9.2009 / 14:01

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח שחיל האוויר הישראלי וחיל הים האמריקאי יערכו תמרון משותף שיבחן מוכנות למתקפת טילים על ישראל. דובר צה"ל בתגובה: "התרגיל אינו מתייחס לאירועים ספציפיים באזור"

ישראל וארצות הברית יקיימו בימים הקרובים תמרון משותף בים התיכון, הגדול ביותר בהיסטוריה של התמרונים בין שתי המדינות. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, מטרת התמרון היא למצוא דרכים להתמודד עם תרחיש של מתקפת טילים משולבת על ישראל מצד סוריה, אירן, חיזבאללה וחמאס. לפי העיתון, בתרגיל הענק ישתתפו חיל האוויר הישראלי וחיל הים האמריקאי.

בתגובה לדיווח, נמסר מדובר צה"ל לוואלה! חדשות: "ארה"ב וישראל עורכות תרגילים משותפים בשטח ישראל מעת לעת. התרגילים מתוכננים מראש ומהווים חלק מתוכנית האימונים השנתית שנועדה לשפר את יכולת שיתוף הפעולה ההדדי של מערכות ההגנה האוויריות וההבנה בין שני הצדדים. כל הזדמנות לאימון משותף משפרת את היכולות הצבאיות ואת שיתוף הפעולה בין ארה"ב וישראל וכן מאפשר למידה הדדית. התרגיל אינו מתייחס לאירועים ספציפיים באזור. כמו כל תרגיל משותף גם תרגיל גו'ניפר קוברה משקף את מחויבותן של ארה"ב וישראל ליציבות אזורית ולביטחון".

אף שתרחיש ירי רקטות משולב לעבר ישראל הוא - לפחות בינתיים - תיאורטי, הרי שירי טילים נקודתי הוא עובדה קיימת. רק ביום שלישי האחרון התייחס הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי לירי הרקטות מלבנון לעבר ישראל לפני כשבוע, ואמר כי "אנחנו רואים בצבא לבנון ובממשלת לבנון את הכתובת". לדבריו, "הגבנו באופן מיידי בירי לאזור השיגור. בטוח להיות בגליל". צה"ל ערוך ומוכן לכל התפתחות ועוקב בדריכות אחר הנעשה בגבול".

בנוסף לתרגולים, מכשירה מערכת הביטחון במרץ את מערכות ההגנה מפני טילים ובהם "כיפת הברזל", שצפויה להפוך למבצעית כבר במחצית שנת 2010. בחודשים האחרונים התקיימו מספר ניסויים במערכת, במסגרתם הצליח טיל היירוט לפגוע בדגמים של טילי קאסם. כזכור, המערכת נועדה ליירט רקטות בטווח של עד 70 ק"מ והתכנית היא לפרוש את הסוללות הראשונות שייכנסו לשרות באזור עוטף עזה ובעתיד, למקם סוללות נוספות בגבול הצפון.

"איננו יכולים להבטיח הגנה הרמתית ומלאה נגד הירי", אמר מפקד אגד נ"מ צפון, אל"מ צביקה חיימוביץ', "אך אנו יכולים להבטיח כי לאחר שנים ארוכות של ירי טילי קאסם ליישובי עוטף עזה, יהיה פתרון אפקטיבי ויעיל לירי הקאסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully