וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל שבע: "נשבית הלימודים כי ביה"ס רחוק"

רמי שני

20.9.2009 / 11:52

כ- 1,500 תלמידים מהישוב הבדואי תל שבע לא ישובו ללימודים אחרי החג. הוריהם פתחו בשביתה בשל תנאי הלימוד בישוב

הלימודים בשניים מבתי הספר בישוב הבדואי תל שבע שליד עומר, לא צפויים להתחדש אחרי החג. הורי התלמידים משביתים את חטיבת הביניים על שם 'אלון' בישוב ואת בית הספר היסודי 'אל ארסלה', בגלל מה שהם מגדירים "העדר תנאים נאותים לקיום הלימודים".

"העבירו את חטיבת הביניים למקום מרוחק ממרכז הישוב, כי המועצה החליטה שהמבנים במקום הנוכחי סובלים מליקויים רבים" אמר לוואלה! חדשות חאלד אל אסם, יושב ראש ועד ההורים של הישוב. לפני תחילת השנה, הובאו לישוב כיתות שהתפנו מבית הספר הזמני בקיבוץ רוחמה. שמו אותם בקצה הישוב ובנו לכאורה בית ספר חדש. הורים של יותר מ- 500 תלמידים אינם מוכנים לשלוח לשם את הילדים".

"זה רחוק מהמרכז ומשכונות המגורים ולבד מזאת, עדיין לא הסתיימו כל עבודות גמר התשתיות", הוא אומר. "מרבית ההורים, רוצים שהילדים שלהם יישארו ללמוד בבית הספר שבמרכז הישוב. אם צריך להגדיל, לחדש או לשקם אותו, שיעשו את זה שם. לא במקום מרוחק".

באשר לבית הספר היסודי 'אל ארסאלה' טוענים ההורים, שאין בו מספיק מקומות כדי להכיל את כל התלמידים שנשלחים אליו. "יש בו קרוב לאלף תלמידים. בכיתות א' ובכיתות ה', כבר אין מקום בכיתות והילדים יושבים בצפיפות. הביאו שתי כיתות במבנים יבילים ואמרו שזה מספיק. אבל אין להם תשתית ואין להם איך ללמוד שם בכלל. פנינו במכתבים לכל גורם אפשרי, כולל משרד החינוך, אבל לא קיבלנו תשובות מספקות. בינתיים, בתי הספר האלה מושבתים ו- 1,500 תלמידים יושבים בבית", אמר אל אסם, שגם אחד מארבעת ילדיו לומד בבית הספר.

בעל עסק למחשבים במרכז תל שבע, שבנו לומד בחטיבת הביניים, הגדיר את המצב כשערורייה: "לא שאלו אותנו כלום וגם לא הסבירו שום דבר. קמנו ביום הראשון של הלימודים וגילינו שבית הספר הפסיק לעבוד והוא נמצא מחוץ לישוב בכלל. אני לא מוכן לשלוח לשם את הילדים שלי. זה רחוק ולא נותן לנו שום תשובה עבור הילדים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הרשות המקומית ביצעה שינויים במערך שיבוץ התלמידים, כפועל היוצא מכך שבישוב תל שבע נוצר בשנים האחרונות עומס בבתי הספר היסודיים. כדי להתגבר על כך, נבנה ונפתח השנה בית ספר יסודי חדש, שנועד לצמצם את האכלוס הגבוה בכיתות הלימוד ולהיטיב עם התלמידים. הסמכות החוקית לרישום ושיבוץ תלמידים במוסדות חינוך נתונה בידי הרשות המקומית, אשר קובעת את אזור הרישום של כל תלמיד, אבל ההורים מסרבים לקבל את השינויים שביצעה הרשות בשיבוץ התלמידים".

"יצוין, כי לכל התלמידים מענה חינוכי במוסדות החינוך בישוב. כמו כן, ביצעה הרשות, בשיתוף משרד החינוך, מספר מהלכים כדי לתת מענים לדרישות ההורים, אולם ההורים בוחרים להמשיך ולהשבית הלימודים מסיבה שאינה ברורה. משרד החינוך קרא להורים לשלוח את הילדים לבתי הספר בהתאם לחוק"לשון תגובת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully