וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "לאש"ף אין זכות לוותר על ירושלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.9.2009 / 11:08

בחמאס כבר מסלימים את הטון לקראת פגישת הפסגה המתוכננת בין נתניהו, אובמה ואבו מאזן. ראש ממשלת חמאס: "הצעות ארה"ב הן פשרה על חשבון זכויות הפלסטינים"

חמאס נערך לאפשרות של חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים: בדרשה תקיפה שנשא באצטדיון אל-ירמוכ בעיר עזה לרגל עיד אל-פיטר החל היום (ראשון), אמר ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, כי "לאף אחד אין זכות לוותר על ירושלים או על הפליטים. לא אש"ף ולא שום גורם אחר רשאי לחתום על הסכם הפוגע בזכויות הפלסטיניות ובעקרונותיו. כל הסכם כזה שיושג הוא בטל ואינו מחייב את עמנו".

הניה אמר עוד כי ההצעות שהביא עימו השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, "אינן שונות מההצעות של הממשלים הקודמים בארה"ב" וכל מטרתן להביא לפשרה על חשבון הזכויות הפלסטיניות ועל חשבון ירושלים, שכן "גושי ההתנחלויות", לדבריו, "יישארו". הניה דיבר על כך שזהו עיד אל-פיטר הראשון מאז מבצע "עופרת יצוקה" ולפיכך חג זה הוא "חג הניצחון והדבקות".

בהצהרה שפרסם הלילה השליח ג'ורג' מיטשל נכתב כי ראש המשלה בנימין נתניהו ייפגש ביום שלישי עם נשיא ארצות הברית אובמה ועם יו"ר הרשות אבו מאזן. על פי ההצהרה, הנשיא, אשר יגיע לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, ייפגש תחילה עם כל אחד מהמנהיגים בנפרד, לפני הפגישה המשולשת.

בהצהרה נכתב כי "הפגישות יהוו המשך לנסיונות הנשיא להניח את היסודות לחידוש המשא ומתן, ויצירת אווירה חיובית לשיחות כדי שיהיו בנות קיימא". כמו כן, נכתב כי "זהו סימן נוסף למחויבותו העמוקה של אובמה להביא לשלום באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully