וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפורניה: יותר מ-12% מובטלים

עומר רבין

20.9.2009 / 10:54

ב-5 מדינות בארה"ב שיעור האבטלה חצה את רף 12% - כך פורסם בסוף השבוע. המסקנה: עדיף לחיות באחת המדינות הקטנות והלא מתועשות כדי לשמור על הג'וב

אם צרת רבים היא חצי נחמה, אפשר אולי לנחם את עצמנו על האבטלה הגואה במצבו של הדוד סם ושאר הדודות מאמריקה: מנתוני התעסוקה שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב עולה תמונת מצב עגומה, לפיה ב-5 מדינות הגיעה האבטלה בחודש שעבר ליותר מ-12%.

במישיגן שמובילה את טבלת האבטלה, הסתכם שיעור הבלתי מועסקים מתוך כוח העבודה ביותר מ-15%. המשמעות היא שכמעט אחד מכל 7 אנשים בעלי יכולת עבודה ורצון לעבוד לא מצליח למצוא לעצמו ג'וב. אחריה ממוקמת נאוודה שעדיין לא מצליחה להתמודד עם הצניחה של הנדל"ן בלאס ווגאס והמשמעויות הכלכליות שלה - וסופגת 13.2% אבטלה ושלישית ברשימה קליפורניה שם תמצאו שיעור אבטלה גבוה של 12.2%.

"אובדן המשרות בולט בעיקר במדינות שבהן יש ריכוז גבוה של מפעלי תעשייה שנפגעו קשות ממשבר הסאבפריים והמגורים", מסבירים כלכלנים את המצב לפיו על אף "סימני הצמיחה" ב-42 מדינות מתוך ה-50 נרשם באוגוסט גידול חד באבטלה. בסה"כ שיעור האבטלה הלאומי בכל ארה"ב מוערך כעת על 9.7% - גבוה משמעותית מזה הנרשם בישראל הנאבקת ב-7.9% אבטלה. בעבר העריך הנשיא אובמה כי שיעור הבלתי מועסקים עשוי להגיע ל-10% עם הימשכות המשבר וטרם ברור אם איום זה הוסר.

כך או כך המסקנה ברורה: עדיף לאמריקאים להגר למדינות הקטנות והלא-מתועשות. בתחתית רשימת האבטלה לפי מדינות בארה"ב משתבצת בגאווה צפון דקוטה הקטנה עם 4.3% אי-תעסוקה בלבד באוגוסט כששכנתה מדרום, דרום דקוטה, תופסת את המקום השני והמכובד עם 4.9%. אחריהן נברסקה (5%), יוטה (6%) וכן וירג'יניה שמתגאה ב-6.5% אבטלה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully