וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגישותיו של מיטשל לא קידמו דבר"

18.9.2009 / 18:15

גורם במשרד ראש הממשלה הבהיר כי המצב לאחר סדרת הפגישות שקיים השליח האמריקאי עם אבו מאזן ונתניהו זהה למצב שהיה קודם לכן. "אם יוזמן לפגישת פסגה, נתניהו יגיע"

"הדברים נמצאים באותו המקום כמו שהיו לפני הפגישות היום", כך אמר הערב (שישי) גורם בכיר במשרד ראש הממשלה לאחר שרשרת הפגישות שקיים השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

מיטשל נפגש במהלך היום פעמיים עם נתניהו, ובתווך בין שתי הפגישות נפגש עם אבו מאזן. הפגישה הראשונה של מיטשל ונתניהו החלה בשעה 9 בבוקר ונמשכה שעתיים. לאחר שמיטשל חזר מרמאללה התקיימה פגישה נוספת בין הצדדים בה השתתף גם שר הביטחון אהוד ברק ושני יועצים מכל צד. לאחריה מיטשל סיים את ביקורו באזור והמריא חזרה לארצות הברית.

גורם בכיר במשרד ראש הממשלה אמר לאחר הפגישה השניה כי לא נקבע מועד חדש לקיום פגישה וכי הדברים נמצאים באותו מקום כמו שהיה לפני הפגישות היום. נכון לעכשיו, נתניהו יטוס כמתוכנן ביום רביעי לארצות הברית על מנת להשתתף בעצרת הכללית של הא"ום בניו יורק. עם זאת, ייתכנו עוד שינויים בעניין בעקבות שיחות טלפוניות שייערכו, ומשום כך בלשכת ראש הממשלה נערכים לוגיסטית להקדמת הטיסה. לפיכך, עדיין לא ברור האם תיערך בניו יורק פיסגה משולשת בה ייפגשו אבו מאזן, נתניהו ואובמה.

הגורם הבכיר הוסיף כי ראש הממשלה כבר אמר בעבר שהוא מסכים לפתיחת משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, ולכן אם הוא יקבל הזמנה להגיע לפגישה, הוא יגיע ללא תנאים מוקדמים.

מוקדם יותר אמר ראש מחלקת המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי מיטשל הודיע לצד הפלסטיני כי לא הגיע עדיין להסכמה עם הצד הישראלי והביע פסימיות בנוגע לסיכויים לקיים פגישת פיסגה בין אבו מאזן ונתניהו בסוף החודש בעצרת האו"ם.

עריקאת הוסיף כי אבו מאזן אישר בפני מיטשל בשנית כי מבחינתו אין פשרות בנוגע להקפאת ההתנחלויות כולל מה שמכונה הריבוי הטבעי, וציין כי מדובר בהתחייבות של ישראל. עריקאת הבהיר כי המו"מ בין ישראל לפלסטינים יחודש רק מהנקודה בה הופסק עם ממשלת אולמרט, ואמר כי "אבו מאזן חיזק והדגיש בפני מיטשל כי הרשות הפלסטינית מחוייבת לכל ההתחייבויות במסגרת השלב הראשון של מפת הדרכים".

בין שתי הפגישות עם מיטשל, ביקר ראש הממשלה את הרב עובדיה יוסף על מנת לאחל לו שנה טובה, בהשתתפות השרים אלי ישי ואריאל אטיאס. הגורם במשרד ראש הממשלה מסר כי, הרב נתן לראש הממשלה מתנה ספר חדש שהוא הוציא ואמר לו שישי ואטיאס יעמדו מימינו ומשמאלו ויתנו לו גיבוי בכל הצעדים.

בתוך כך, נתניהו שוחח היום בנוגע לדו"ח גולדסטון עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ועם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני וביקש מהם להוקיע את הדו"ח. "אם הקהילה הבינלאומית מבקשת מישראל שתיקח סיכונים להגעה לשלום, עליה להבטיח שישראל תוכל להתגונן בפני טרור ולא לתת פרס לטרור", אמר נתניהו למנהיגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully