וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "לעולם לא נכיר בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.9.2009 / 17:50

מזכ"ל חיזבאללה נשא הערב נאום לציון יום ירושלים בעולם המוסלמי ואמר כי "לאף אחד – תהיה הסמכות שלו לייצג ציבור מסוים אשר תהיה – אין שום זכות לוותר על גרגר אדמה או על טיפת מים מפלסטין"

"יום ירושלים הוא יום פלסטין, יום ירושלים הוא יום האסירים והערבים, יום הפליטים בפזורה, יום עזה הנצורה, יום ההתנגדות הלבנונית והפלסטינית" – כך אמר היום (שישי) מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה בנאום שנשא בפני משתתפי עצרת ברובע הדאחייה בביירות לרגל "יום ירושלים" המצוין ברחבי העולם הערבי והאיסלאמי. "לא נכיר בישראל, לא נרמל את יחסינו את ישראל, לא ניכנע לישראל – אפילו אם יכיר בה כל העולם כולו", הודיע.

נסראללה הזכיר בנאומו את הוראתם של מנהיג המהפכה האיסלמית באירן, חומייני, וממשיכו, עלי חמינאי, לעמוד לצד פלסטין ולצד תנועות ההתנגדות "וכך אנחנו עדיין עושים". לדבריו, "פלסטין מהים עד לנהר היא רכוש האומה והפלסטינים. זו אינה סיסמה. פלסטין שייכת לאנשיה ולאומה, זה דבר שלא יוכל להשתנות".

"אנחנו מכריזים מכאן על דבקותנו בעקרונות שלא ייתכן שישתנו", הוסיף נסראללה בנאומו. "לאף אחד – תהיה הסמכות שלו לייצג ציבור מסוים אשר תהיה – אין שום זכות לוותר על גרגר אדמה או על טיפת מים מפלסטין", הזהיר. "הישות הישראלית היא ישות גוזלת ובלתי חוקית. אסור להכיר בה או בנוכחותה. הנורמליזציה עם ישראל ושיתוף הפעולה עימה הוא דבר אסור.

מוקדם יותר ערכו כמה מאות תומכי חיזבאללה הפגנה מול גדר המערכת בגבול הצפון סמוך למטולה, לרגל יום ירושלים המצויין היום בעולם המוסלמי. בהפגנה הונפו דגלי הארגון ונקראו קריאות בגנות ישראל, תחת אבטחה של צבא לבנון ויוניפי"ל. במערכת הביטחון אומרים כי עצם הגעתם של כמה מאות מפגינים בלבד מוכיחה את העובדה כי כוחות של חיזבאללה בדרום לבנון נפגע, זאת לאור העובדה כי בארגון ציפו לכמה אלפי מפגינים שיבואו להפגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully