וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן סליחות? תקף את אשתו ונידון למאסר קצר

רמי שני

18.9.2009 / 2:47

תושב הפזורה הבדואית בנגב שהורשע בהתנהגות אלימה כלפי אשתו, נשלח ל-97 ימי מאסר בלבד. השופט: "בהתחשב ברמדאן ובראש השנה, החלטתי שלא למצות את הדין עם הנאשם"

"בהתחשב בהיותנו בערב חג הרמאדאן – חודש הסליחות והכפרות לבני העדה המוסלמית עליה נמנה הנאשם, וערב ראש השנה - חודש הסליחות והרחמים, החלטתי שלא למצות את הדין עם הנאשם", כך פסק שופט בית משפט השלום בבאר שבע נאסר אבו טהה, בבואו לגזור את דינו של תושב אחד מיישובי הבדואים בנגב, שהורשע בהתנהגות אלימה כלפי אשתו.

מכתב האישום שהוגש נגד אזיאדנה מאגד, בן 34, עולה כי הנאשם ניצל לפני ארבעה חודשים עימות מילולי עם רעייתו, כדי לפתח אותו לכדי עימות גופני אלים. בכתב האישום צוין כי מאגד אחז בשערותיה של אשתו, סטר לה על פניה והמשיך להכות אותה אחרי שהשכיב אותה על הרצפה. בהזדמנות אחרת הוא אף היכה אותה בידיו. בני הזוג, נשואים מזה 13 שנים ולשניהם חמישה ילדים. פרקליטו של הנאשם ביקש להימנע מגזר דין חמור והדגיש כי מרשו לא הורשע בעבר בתקיפת אשתו.

בגזר הדין ציין השופט אבו טהה את העובדה שמאגד הביע חרטה על התנהגותו: "הוא למד את הלקח ולא יחזור על מעשיו בעתיד. עוד הדגיש, כי רעייתו שומרת איתו על קשר גם בהיותו במעצר". עם זאת ציין השופט שמדובר במעשה חמור ביותר: "לא יכולה להיות מחלוקת באשר לחומרתן היתרה של העבירות. כמו כן אין חולק באשר לחובת בית המשפט לעשות לשירוש אלמות במשפחה, שהפכו נפוצים במקומותינו".

עוד ציין השופט כי "משקלן של נסיבות אישיות כגורם למכלול השיקולים לגזירת העונש, יורד ביחס ישיר לחומרת העבירה נשוא ההרשעה, וככל שזו עולה, יש צורך בענישה הרתעאתית. באשר לענישה בעבירות אלימות במשפחה: בית המשפט מכריע במסר ברור וחד משמעי שאלימות במשפחה אסורה בכל מצב ובכל תנאי. יחד עם זאת, חייב בית המשפט להתייחס למטרות הענישה השונות ולהחליט לאיזה מן השיקולים ליתן משקל בכורה".

השופט גזר על מאגד 97 ימי מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וציין כי "החלטתי שלא למצות את הדין עם הנאשם, בתקווה שמדובר באירוע חד פעמי ושהנאשם יפנים את הלקח מתקופת המעצר בה שהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully