וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לרוסיה: אובמה לא יציב טילים באירופה

הערוץ הראשון

17.9.2009 / 17:26

בהתאם לדיווחים המוקדמים, נשיא ארצות הברית הבהיר כי לא יוצבו מערכות נגד טילים בליסטיים באירופה. לדבריו, התכנית החדשה תתמודד טוב יותר עם האיום האירני

תאגיד כאן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז אחר הצהריים (חמישי) על גניזת תוכניתו של קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש, לגבי הגנה מפני טילים בליסטיים באירופה. בתוך כך, הכריז הנשיא על תוכנית חדשה בה לא יוצבו מערכות הגנה נגד טילים אלו בצ'כיה ובפולין. בנאום שנשא בבית הלבן, אמר אובמה כי לאחר שהוקם צוות שבחן מחדש את האיומים הניצבים מול ארה"ב ובעלות בריתה, החליט לקבל את מסקנותיו ולפתוח בתוכנית הגנה חדשה.

לדברי הנשיא, התוכנית החדשה תאפשר שימוש בטכנולוגיה מוכחת, טובה ומשתלמת יותר. במסגרתה, תשופר ההגנה הקרקעית והימית מפני טילים בליסטיים. הוא הוסיף כי התוכנית החדשה תיושם בשטח מהר יותר מתוכניתו של בוש.

אובמה הדגיש כי דיבר עם נשיאי פולין וצ'כיה, וסיפר להם על תוכניתו החדשה. לדבריו, הם סיכמו להמשיך בקשריהם ההדוקים ובעבודתם המשותפת. הוא הבהיר כי התוכנית כולה נועדה להוות הגנה מפני טיליה ארוכי הטווח של אירן. הוא פנה גם לרוסיה ואמר שהבהיר כי התוכנית הקודמת, וכך גם החדשה, לא כוונה כנגדה אלא נגד אירן.

הנשיא סיכם ואמר כי ימשיך לבחון ללא הרף את האיומים הנשקפים לארה"ב ולבעלות בריתה בעולם, ויחד עם הקונגרס ישקול לעדכן ולשנות את תוכניתו. הוא הבהיר כי ממשלתו תמשיך להגן על בעלות בריתה בברית נאט"ו.

התכנית להצבת הטילים קודמה על ידי ממשל בוש כקו הגנה נגד אירן אך היא יצרה מתיחות עם רוסיה. הבית הלבן הדגיש מספר פעמים כי התכנית אינה מכוונת כנגד רוסיה אך זו התעקשה שהטילים האמריקאים יהוו איום על טיליה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully