וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל AIG יטוס מסחרי

סוכנויות הידיעות

17.9.2009 / 16:25

מנכ"ל החברה רוברט בנמשה, ספג ביקורת השבוע לאחר שביקש ממועצת המנהלים להשתמש במטוס החברה, אשר חולצה על ידי הממשל, לצרכיו האישיים

מנכ"ל AIG, רוברט בנמשה, ספג ביקורת השבוע לאחר שביקש ממועצת המנהלים להשתמש במטוס החברה, אשר חולצה על ידי הממשל, לצרכיו האישיים. כך דיווחה סוכנות "בלומברג", מפי שני מקורבים לחברה. בקשתו של בנמשה נדחתה.

הדירקטוריון אמר שהטיסות יוגבלו למטרות עסקיות בלבד, מכיוון שחריגה מכך מצריכה אישור מיוחד מצד משרד האוצר, לפי אחד המקורבים, שביקש להישאר בעילום שם. AIG פרסמה קווים מנחים בנוגע להוצאות עובדיה באתר האינטרנט של החברה, ובהם נכתב כי השימוש במטוסי החברה "אסור בתכלית האיסור".

AIG, שקיבלה מהממשל האמריקאי סיוע של 182.5 מיליארד דולר מאז נקלעה לקשיים בשנה שעברה, מנסה בחודשים האחרונים למכור נכסים על מנת להחזיר את ההלוואות שקיבלה מהממשל, תחת ניהולו של בנמשה, שמונה למשרת המנכ"ל בחודש שעבר. הכעס על בונוסים לבכירים בחברות שקיבלו סיוע ממשלתי, כמו גם על הוצאותיהם המוזגמות והשימוש במטוסים השייכים לחברות, הוביל את הקונגרס האמריקאי לדרוש שחברות אלה יחשפו את מדיניות ההוצאות שלהן בפניו. כריסטינה פרטו, דוברת AIG, אמרה אתמול כי "אין שום מחלוקת בין בוב ובין הדירקטוריון בנושא זה".

קודמו של בנמשה, אדוארד לידי, שמונה למנכ"ל AIG בספטמבר שעבר, קיבל משכורת שנתית סמלית של דולר אחד בלבד, וטס בין מטה החברה בניו יורק לביתו בשיקגו בטיסות מסחריות. בנמשה בן ה-65, ששימש מנכ"ל מטלייף עד 2006, יקבל משכורת שנתית של 7 מיליון דולר, וזכאי לתמריצים לטווח ארוך של עד 3.5 מיליון דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully