וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל

יעל נצר

17.9.2009 / 15:44

אדם, יתום אפריקאי בן 16, קיבל השבוע את המתנה הראשונה בחייו - הודיעו לו שהוא יכול ללמוד בבית ספר. יעל נצר ראתה אותו בוכה מאושר. פרק 2

מזוודה אחת. זה כל הרכוש שיש לאדם בעולם. בעיקר בגדים, צבעוניים מאוד, מגבת,כמה פיצ'פקס ששמים ליד המיטה ומכונת גילוח קטנה איתה הוא מאתגר את המובחרים שבפנקיסטים. השבוע הוא ארז אותה בתקווה שיצליח להרשים מספיק את מנהל הפנימייה אליה הוא מועמד. התשובה עדיין הייתה במרחק ישיבת מורים אחת והמלצה מהיועצת. אבל אדם כבר היה מוכן.

מעולם לא ראיתי ילד שרוצה ללכת לבית ספר כמוהו. "ספר, אני רוצה ספר". הוא אפילו לא יודע שהוא לא יודע איך אומרים בית ספר. אבל מה איכפת לו? הוא אומר. עדיין גם לא קיבלו אותו והוא כבר ארוז לגמרי. אדם נעול על המטרה כמו טייס קרב אמריקאי שזיהה מלמעלה את הבונקר של בן לאדן.

בדיוק בגיל 16, כשהוא בעיצומה של מלחמת הישרדות אינטלקטואלית, אני הייתי בשלהי מלחמת עולם על הזכות להיות חופשייה ובסופה גם הצלחתי להימלט והפכתי מהנוער העובד והלומד לנוער העובד והמבזבז על יציאות ואלכוהול.

אבל אדם כבר לא נוער מגיל 9. אחרי שנים שהוא בעל הבית של עצמו, שהוא משמש כמצפן המוביל את עצמו ממדינה למדינה באפריקה לבד ואז לישראל, הוא כנראה יודע. אם הוא אומר שצריך ספר, אז צריך ספר. אפילו אם יגידו לו בית ספר.

מתכוננים לחיים חדשים

אתמול הגיעה תשובה חיובית. סגן המנהל אמר "אם אדם לא עומד בסטנדרטים של המקום אז כנראה שגם אני לא". אדם שמע ובכה. אחרי חודשים בהם אני קודחת במסירות בניסיון למצוא את באר הדמע, הילד בוכה מאושר כאילו בישרו לו שהביופסיה יצאה שלילית. רגע וחצי בעולם, אבל כבר מספיק בוגר כדי להבין שהתשובה הזאת נתנה לו חיים חדשים.

המזוודה כאמור ארוזה כבר שבוע, הבוס במסעדה, לבקשת אדם, כבר הכין מבעוד מועד בייביסיטר חדש לכלים, שכר הדירה והחשבונות נסגרו מזמן וכל כולו דרוך לקראת יום שני.

ביום שני הקרוב כאשר כל בני ישראל יכנסו בפתח השנה החדשה, יצטרף אליהם טרמפיסט. אחד שמגיל תשע עבד למחייתו והתעקש לשרוד כנגד כל הסיכויים. איש בן 16 שקיבל בפעם הראשונה בחייו מתנה לחג.

ביום שני אדם הולך לפנימייה והופך חזרה לנער. תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה. אמן.

המעוניינים להתנדב במועדון הנוער לפליטים מוזמנים להתקשר ל"א.ס.ף" - 054.2011666

או דרך האתר: plitim.co.il/asaf.html
* לעוד פרטים על התנדבות ניתן לפנות גם אלינו לוואלה! ירוק במייל greensupport@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully