וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: "אירן משתלטת על חיזבאללה"

יהושע בריינר

17.9.2009 / 16:55

לדברי הקצין הבכיר, מאז חיסולו של מורנייה התעצמה המעורבות של טהרן בלבנון. "העצמאות של נסראללה מצומצמת. האירנים מנחים אותו כיצד לפעול ומזרימים מיליארדים לשיקום הארגון"

"המעורבות האירנית בחיזבאללה הועמקה לאחר המלחמה והם משקיעים אמצעים רבים בשיקום הארגון", כך אמר השבוע קצין בכיר בצה"ל בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "האירנים מאמנים ומשקיעים מיליארדים בשיקום, ואנו מזהים כניסה של גורמים אירניים שנכנסים לארגון על מנת למלא את החלל שנוצר בעקבות חיסול מורנייה ותפיסת עמדות פיקוד בכירות בארגון. העצמאות של נסראללה מצומצמת והיום כשהוא מרים את הראש הוא רואה מעליו אירנים שמנחים אותו כיצד לפעול. הפיקוח של אירן על חיזבאללה גבר מאז המלחמה".

לדברי הקצין, בחיזבאללה עדיין מנסים להוציא אל הפועל פיגוע משמעותי כנגד ישראל, בעקבות חיסולו של עימאד מורנייה, אולם להערכתו הארגון הלבנוני ינסה לפגוע ביעדים ישראליים או יהודיים בחו"ל ולא בגבול עם ישראל, זאת במטרה ברורה שלא לדרדר את הגזרה לעימות נוסף.

במערכת הביטחון מזהים מאמץ גדול של חיזבאללה לנקום את מותו של מורנייה, קצין המבצעים של הארגון, כשהם ממשיכים לראות בישראל כמי שהביא למותו. על פי הערכות, ינסה חיזבאללה לבצע את הפיגוע, אולם הארגון עצמו לא ייטול אחריות או שאת האחריות לביצוע הפיגוע ייטול ארגון לא מוכר וזאת במטרה למנוע פעילות של ישראל בלבנון. זאת מפני שהארגון עדיין מנסה להתאושש ממלחמת לבנון השנייה.

לדברי הקצין הבכיר, מאז חיסולו של מורנייה הצליחה מערכת הביטחון לסכל מספר ניסיונות של חיזבאללה לנקום את מותו, בעיקר כנגד מטרות ישראליות בחו"ל באזורים בהם מחזיק חיזבאללה בתאים משלו. "חיזבאללה היום מודע למחיר הטעות של חימום הגבול", אומר הבכיר, "ולכן הוא מקפיד מאוד שלא להסלים את המצב בגזרה, בעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה. היום חיזבאללה כבר לא תופס את ישראל כקורי עכביש אלא כמדינה כוחנית שמוכנה לשלם מחירים. הארגון מבין שאם ייפתח באש כנגדנו הוא ייאבד את בסיס התמיכה העיקרי שלו בקרב השיעים בדרום לבנון".

במערכת הביטחון עוקבים, כצפוי, מקרוב אחר חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה ומזהים סדקים בארגון. מעבר למכה הקשה שספג במלחמת לבנון השנייה ולהפסד בבחירות האחרונות, מזהים בישראל מתחים בארגון על רקע מאבקי כוחות בין גורמים בחיזבאללה על רקע ניסיונות למלא את מקומו של עימאד מורנייה בארגון. בנוסף, חיזבאללה הפסיד מאות מיליוני דולרים בהשקעות בעקבות חשיפתו של סאלח עז-אדין, המכונה גם "מאידוף הלבנוני" שהונה את הארגון וחברות נוספות בלבנון.

הקצין הבכיר גם התייחס לאירוע המוזר של חציית הגבול על ידי אזרח ישראלי לפני כשבוע, שנתפס על ידי צבא לבנון. "ישנה פעילות משביעת רצון של יוניפי"ל בדרום לבנון, והם אחראים באופן ישיר להחזרתו בשלום של האזרח, אירוע שיכל להתפתח בצורה שונה אילולא מעורבותם. יוניפי"ל ממלא את תפקידו את תפקידו בצורה טובה ומתייחס ברצינות לכל אירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully