וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה תרכוש את "אורן ירוק"

יוסי מלמן

17.9.2009 / 14:09

התעשייה האווירית אישרה כי קיבלה הודעה בדבר רכישת מערכת ההתראה והמכ"ם. שווי העסקה הוא ככל הנראה כ-200 מיליון דולר

התעשייה האווירית אישרה היום (חמישי) כי קיבלה לפני ימים מספר הודעה ממשרד ההגנה של דרום קוריאה בדבר רכישת מערכת ההתראה והמכ"ם אורן ירוק.

בתעשייה האווירית סירבו למסור פרטים נוספים על העסקה. לפי דיווחים בתקשורת הקוריאנית מדובר במכ"ם אורן ירוק מתוצרת אלתא, השייך לחברת בת של התעשייה האווירית. המערכת משמשת כמערכת ההתראה העיקרית של מדינת ישראל, כאשר אורן ירוק הוא המכ"ם של טיל היירוט הראשי של ישראל - החץ.

משרד ההגנה של דרום קוריאה החליט לרכוש את המכ"ם הישראלי לאחר שבחן הצעות גם ממספר חברות נוספות. שווי העסקה הוא ככל הנראה כ-200 מיליון דולר, ומדובר בחוזה רב שנתי שביצועו יימשך בין שנתיים לחמש שנים. על פי פירסומים שונים, טווח הכיסוי של המכ"ם הוא כ-500 קילומטר, ובכך יאפשר לכסות את מרבית שטחה של דרום קוריאה החוששת מפני איומי הטילים של הצפון. חברת אלתא תתאים את המכ"ם ותשלב אותו במערכות הטילים של דרום קוריאה, המבוססות על מערכות יירוט אמריקאיות, ובעיקרן הפטריוט.

דרום קוריאה מנהלת זה כמה שנים מגעים ראשונים עם התעשיה האווירית על אפשרות של רכישת מערכת היירוט של החץ. ישראל מנהלת מגעים בעניין זה גם עם מדינות נוספות, ולאחרנה הוזכרה גם טורקיה כאחת מהמדינות שגילו עניין. עם זאת, הסיכויים כי מדינה זרה תרכוש את מערכת החץ, פרי פיתוח משותף ישראלי-אמריקאי, עדיין רחוקה.

העסקה שנחתמה היא מעסקאות הנשק הגדולות של ישראל עם דרום קוריאה. בעבר, הפסידה התעשייה האווירית מכרז למכירת מטוסי התראה מדגם "פלקון" לאחר שהממשל האמריקאי הפעיל לחצים על ממשלת דרום קוריאה לתת עדיפות לחברות אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully