וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארח את שגריר ישראל במצרים ולשרוד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.9.2009 / 12:36

אגודת העיתונאים המצרית זועמת על האלה מוסטפא, עורכת ירחון, משום שאירחה בלשכתה את שגריר ישראל בקהיר שלום כהן. דורשים להעמידה לדין משמעתי

סערה במצרים: אגודת העיתונאים המצרית זועמת על עורכת הירחון המצרי "דמוקרטיה", האלה מוסטפא, משום שאירחה בלשכתה ביום שני את שגריר ישראל בקהיר שלום כהן. האגודה דורשת להעמיד את מוסטפא בפני ועדת משמעת באשמת קיום נורמליזציה עם גורם ישראלי.

העיתון הסעודי "א-ריאד" דיווח הבוקר (חמישי) כי אנשי הביטחון במוסד "אל-אהראם", שבמסגרת מערכת התקשורת שלו יוצא הירחון לאור, הופתעו מביקורו של כהן אולם הם לא קיבלו שום הוראה למנוע את כניסתו למערכת. פגישתם של כהן ומוסטפא, הנחשבת לתומכת בשלום עם ישראל, ארכה כשעה.

מוסטפא דחתה בתגובה את ההאשמות נגדה ואמרה כי אפילו ראש מועצת המנהלים של מוסד אל-אהראם, ד"ר עבד אל-מונעם סעיד, הנחשב לאחד מהתומכים הגדולים בנורמליזציה עם ישראל, "נפגש פעמים רבות עם אישים יהודים ואף נסע לתל אביב". לדברי מוסטפא, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה שגריר ישראל בקהיר נכנס למוסד אל-אהראם. "בניגוד לחלק מעמיתיי, אני לא ביקרתי בישראל. יש לי את שמותיהם", איימה.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח מפי גורמים במצרים כי מוסטפא קיבלה אור ירוק מהשלטונות במצרים לארח את כהן "כדי להבהיר לממשלת נתניהו שפירות הנורמליזציה ייקטפו אם ישראל תיענה למאמצים המצרים להביא לפריצת דרך בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

ראש אגודת העיתונאים המצרים, מוכרם מוחמד אחמד, אמר כי זכותה של האגודה להטיל סנקציות על עיתונאי שהפר החלטות של האגודה בנושא הנורמליזציה עם ישראל, "ובעיקר משום שישראל לא הביעה שום שינוי בעמדתה כלפי ההתנחלויות. לאור זאת, אין שום שינוי בעמדת האגודה".

  • עוד באותו נושא:
  • שלום כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully