וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין האפקטיווי של השבוע: חג גדול במחירים קטנים

איילה צורף

17.9.2009 / 10:48

שבוע שלישי ברציפות שקמפיין של שופרסל מדורג במקום הראשון. הקמפיינים לסדרה העדינה של סנפרוסט ו-"דבר ל-GPS" של מירס במקומות האחרונים

קמפיין "חג גדול במחירים קטנים" של רשת שופרסל ומשרד הפרסום גיתם הוא האפקטיבי ביותר השבוע - כך עולה מנתוני מדד היעילות השיווקית בפרסום של TheMarker, איגוד השיווק ומכון המחקר כלים שלובים.

זהו השבוע השלישי ברציפות שבו קמפיין של שופרסל מדורג במקום הראשון במדד. בשבועיים האחרונים הוביל קמפיין המוניות של הרשת. למקום הראשון השבוע הגיע קמפיין "מוצרי מזון ב-10 שקלים" של הרשת, שקיבל את הציון 9.2. הקמפיין קיבל ציון 10 על יעילות שיווקית, בעקבות רמת השכנוע שלו את הצופים בו - הצפייה בקמפיין הביאה לשינוי לטובה של 8.3% בהעדפת הצרכנים את שופרסל בקרב אלה שצפו בו לעומת אלה שלא. ביעילות כספית (החזר על השקעה) קיבל הקמפיין ציון 8.5. השקעה של כ-420 אלף דולר במשך שבועיים הניבה לו זכירות נעזרת של 87%.

קמפיין נוסף של רשת שופרסל, "שנה טובה יותר - מארז תפוחים ודבש", קיבל את הציון 7.9 ודורג במקום הרביעי. הרשת המתחרה, רבוע כחול עם המותג מגה בול, הגיעה למקום השלישי עם הציון הכולל 8. קמפיין הרשת, "מגה נותנת לכם 10 ק"ג ירקות במתנה", באמצעות מקאן אריקסון ובכיכובו של הפרזנטור אברי גלעד, שיכנע את הצופים וקיבל ציון 9.5 ביעילות שיווקית. הקמפיין יצר שינוי בהעדפה של 8% יותר בקרב אלו שצפו בו, לעומת אלו שלא. עם זאת, בכל הקשור להחזר על ההשקעה קיבל הקמפיין ציון בינוני של 6.5, לאחר שכ-390 אלף דולר שהושקעו בו הניבו לו זכירות נעזרת של 75%.

קופמן לא כלכלי

שני קמפיינים של גליקמן נטלר סמסונוב קיבלו ציונים קיצוניים בדירוג השבועי. קמפיין סנפרוסט (הסדרה העדינה), בהובלת פרשן הספורט רון קופמן, קיבל את הציון הגבוה 8 בעבור רמת היעילות השיווקית שלו, ואת הציון הנמוך 4.5 בעבור רמת היעילות הכספית שלו. זאת לאחר שבקמפיין הושקעו כ-360 אלף דולר במשך שבועיים, שהניבו לו 63% זכירות נעזרת בלבד.

קמפיין מירס, "דבר ל-GPS", קיבל תוצאות הפוכות: הקמפיין ייצר זכירות גבוהה של 65% בהשקעה של כ-280 אלף דולר בלבד במשך אותו פרק זמן. התוצאה זיכתה אותו בציון 9.5 ביעילות כספית. עם זאת, בכל הקשור לרמת השכנוע הקמפיין קיבל את הציון הנמוך 2.5, לאחר שלא הצליח לייצר שינוי לטובה בהעדפת המותג בקרב אלה שצפו בו לעומת אלה שלא.

שני הקמפיינים בעלי הציונים הנמוכים ביותר השבוע הם קמפיין אורנג', "לגלוש בכל מקום", של פרטנר ושלמור-אבנון-עמיחי, וקמפיין אורביט פרופשיונל של ריגלי וגיתם.קמפיין פרטנר היה היקר ביותר בתקופה הנבדקת, עם השקעה של כ-730 אלף דולר שהניבה זכירות נעזרת של 70%. בקמפיין אורביט הושקעו כ-290 אלף דולר שהניבו זכירות נעזרת של 34% בלבד. גם בתחום היעילות השיווקית קיבלו שני הקמפיינים ציונים נמוכים, לאחר שיצרו אפקט שלילי בקרב הצופים. בלט לרעה קמפיין אורביט, ש-9% יותר ממליצים על המוצר הגיעו מקבוצת הנשאלים שלא נחשפו אליו.

המדד השבועי בוחן את 20 הקמפיינים שזכו להשקעה הכספית הגבוהה ביותר בפרסום בטלוויזיה בשבועיים החולפים (בין 30 באוגוסט ל-13 בספטמבר). ציוני המדד משקללים נוכחות יעילה על המסך מבחינת החזר על השקעה לעומת קמפיינים אחרים באותו פרק זמן, זכירות גבוהה, רמת שכנוע ורמת העברת המסר. הסקר בודק את רמת השכנוע של הקמפיין באמצעות השאלה: "האם תמליצו לחבריכם לרכוש את המוצר?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully