וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך הפופ על גדות הירקון

דניאל זילברברג

17.9.2009 / 9:00

וגם: הזוג הראשון של הבוהמה מתחתן, האוטובוס הראשון לאילת יוצא לדרך ומהירות הנסיעה מועלית ל-100 קמ"ש. פרק נוסף של "השבוע לפני" - במלאת 100 שנה לתל אביב

1911 – הזוג הראשון של הבוהמה

השבוע, לפני 98 שנים, נישאו הסופרת דבורה בארון והעיתונאי והעסקן הציוני יוסף אהרונוביץ'. השניים נחשבו לזוג הראשון – תרתי משמע – של הבוהמה הספרותית של הישוב העברי הצעיר בישראל.

אהרונוביץ' שימש כעורך העיתון "הפועל הצעיר", כנשיא אגודת הסופרים, כחבר במועצת העיר תל אביב וכמנהלו הראשון של בנק הפועלים. בארון, מצדה, היתה אחת הסופרות הראשונות שפעלו בישראל ובחודש חתונתם התפרסם ב"הפועל הצעיר" הסיפור הקצר הראשון שכתבה בארץ.

הזוג חי בבית "הפועל הצעיר" בנווה צדק, שידוע יותר היום כמוזיאון נחום גוטמן. ב-1937 מת אהרונוביץ, ובארון הסתגרה בביתה ולא הרבתה להיראות בציבור עד מותה ב-1956. השניים קבורים בבית הקברות טרומפלדור בתל אביב.

1951 – תל אביב-אילת? כולה 9 שעות נסיעה

13.9.1951 - האוטובוס הישיר הראשון בין תל אביב לאילת יצא לדרך מהתחנה המרכזית בתל אביב. הפעלת הקו התאפשרה לאחר שחברת "אגד" התאחדה עם שתי חברות אוטובוסים שפעלו בדרום הארץ – "שחר" ו"דרום יהודה" – והוחלט להשיק קו חדש שיחבר בין העיר הלבנה לעיר הדרומית. כמובן – אז כהיום – חברי כנסת רבים קפצו על ההזדמנות להצטלם, ולכבוד השקת הקו, התכנסו בתחנה בתל אביב, עלו על האוטובוס והיטלטלו ללגונות הכחולות של אילת בנסיעה שארכה תשע שעות.

1970 – תחילתן של 7 השנים המהירות

16.9.1970 – המהירות המירבית בכבישים הבין-עירוניים בישראל הועלתה ל-100 קמ"ש כדי "להכין" את הנהגים לפתיחתו של הכביש המהיר הראשון בישראל - נתיבי איילון. ההחלטה התקבלה עם תחילת הקמתו של הכביש, שתוכנן לחצות את תל אביב מדרומה לצפונה ולהפחית משמעותית את הפקקים בכניסה לעיר. אלא שבשנת 1977, בעקבות עלייה ניכרת במספר תאונות הדרכים, הורדה המהירות המותרת בחזרה ל-90 קמ"ש (ונשארה כך עד היום). הקטע הראשון של נתיבי איילון, אגב, נפתח ב-1982.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

1993 – כל אשר יחפוץ המלך

19.9.1993 - מלך הפופ זכרונו לברכה, מייקל ג'קסון, נותן את ההופעה הראשונה שלו בישראל מול 70 אלף איש שהגיעו לפארק הירקון. ג'קסון, שהגיע לארץ לשתי הופעות (ערב אחרי ערב בפארק), היה אז בשיא תהילתו לאחר צאת אלבומו "Dangerous". הוא הגיע לישראל עם פמליה של עשרות אנשי צוות, וביניהם שני ילדים בני 12 שליוו אותו לאורך כל סיבוב ההופעות כדי שיוכל לשחק איתם במשחקי וידאו.

אם לא די בשני החברים המיובאים, שהיו צעירים ממנו בכ-20 שנה, הרי שמלבד ההופעות ההמוניות, מביקורו של ג'קסון בישראל זכורים בעיקר שיגעונותיו. בין השאר, הוא דרש שדיזנגוף סנטר ייפתח במיוחד בשבילו בערב ראש השנה כדי שיוכל לעשות קניות מבלי שעדר מעריצים ירדוף אחריו. כך, נאלצו מפיקי האירוע להתקשר לבעלי החנויות בסנטר ולבקש מהם לפתוח את חנויותיהם בערב החג במיוחד עבור הכוכב. בנוסף, ביקש ג'קסון לסגור עבורו את הלונה פארק כדי שהוא ואנשי צוותו יוכלו לבלות במקום בימים שקדמו להופעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully