וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון בישלה דייסה ולא הזמינה את סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.9.2009 / 9:11

עיתון כוויתי מדווח, כי שגריר סוריה בארה"ב לא הוזמן לארוחת שבירת צום הרמדאן שערכה מזכירת המדינה האמריקאית לכבוד בכירים ערבים. "מעיד על נסיגה ביחסים בין ארה"ב לסוריה"

למרות הדיווחים על התקרבות בין סוריה לארה"ב בעידן הנשיא אובמה, נדמה שהיחסים בין שתי המדינות עדיין רעועים: העיתון הכוויתי "א-ראי" דיווח הבוקר (חמישי) כי שגריר סוריה בארה"ב, עימאד מוסטפא, לא הוזמן לארוחת שבירת צום רמדאן – ה"איפטאר" – שערכה מזכירת המדינה הילרי קלינטון לכבוד אישים בכירים בעולם הערבי והמוסלמי.

על פי העיתון, מרבית השגרירים הערבים בוושינגטון הגיעו לארוחה של קלינטון, ביניהם השגריר הלבנוני, הסעודי ואף הפלסטיני. "אי הזמנת השגריר הסורי לארוחה המסורתית הנערכת מדי שנה מעידה על נסיגה רצינית ביחסים בין ארה"ב לסוריה", נכתב בעיתון. "זאת למרות שיפור קל ביחסים שנרשם לאחר בחירתו של ברק אובמה לנשיא".

במקביל דיווח העיתון הקטארי "אל-ווטן" מפי מקורות דיפלומטיים כי הדיאלוג בין ארה"ב לסוריה נדחה "לאור התפתחויות אזוריות ובינלאומיות חשובות שאירעו בתקופה האחרונה". לדברי המקורות, במהלך ביקור משלחת ביטחונית אמריקאית רמת-דרג בדמשק התגלעו מחלוקות בינה לבין ההנהגה הסורית. "סוריה סירבה להיענות לכל הדרישות של המשלחת, בעיקר אלו הנוגעות לתפקיד שעליה למלא לאחר נסיגת ארה"ב מעירק", מסרו.

נשיא סוריה בשאר אסד ביטא אתמול בראיון לעיתונות הטורקית את תסכולו מהממשל האמריקאי החדש. "מבחינה מדינית, לא אירעה שום התפתחות חיובית", אמר. "אם קרה שינוי כלשהו, הרי שהוא בהתקרבות לעבר הבעיות הקיימות. בעבר רווחה הדעה כי מרכזי המחקר בארצות הברית יכולים לפתור את כל הבעיות במזרח התיכון. התפיסה כיום גורסת כי הבעיות ייפתרו רק בשיתוף פעולה עם מדינות האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully