וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גולדסטון התעלם מראיות שפרסמה ישראל"

דני ליבר

17.9.2009 / 7:58

לטענת משרד החוץ, ישראל פרסמה דו"ח מקיף בן 160 עמודים בנוגע לסיבות שבגללן נאלצה ישראל לצאת למבצע בעזה והמסמך הגיע לידי גולדסטון. "הדבר מוכיח כי הדו"ח שקרי ומלא כשלים"

במשרד החוץ טוענים, כי לפני שבועות אחדים ישראל פרסמה דו"ח בן 160 עמודים שהוכן על ידי משרד החוץ. דו"ח זה מפרט את הפן הביטחוני והמדיני שהוביל את ישראל למבצע עופרת יצוקה. דובר משרד החוץ יוסי לוי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מדובר במסמך משפטי מבריק ומפורט שנעשה בצורה נאמנה ומתאר את הסיפור האמיתי של עזה, את פשעי חמאס ואת זכותה של ישראל להגנה עצמית".

לדבריו, "הדו"ח של משרד החוץ הופץ ב-6,000 עותקים במהלך שיזם משרד החוץ והגיע לכל משרדי החוץ וראשי המדינה של כ-100 מדינות שישראל מקיימת איתן קשרים מדיניים. בעיקר הגיע הדו"ח למומחים לתקשורת זרה. בעקיפין, התפרסם שעותק של הדו"ח הגיע לידי השופט גולדסטון ועל פי עדותו הוא עיין בו ולדבריו אף הביא אותו באופן מלא בדו"ח שחיבר".

עוד הוסיף לוי, כי "הדבר מהווה לפי משרד החוץ תשובה ניצחת לאלו שטוענים שמוטב היה לישראל לשתף פעולה עם הדו"ח. השופט גולדסטון ויתר חברי הוועדה שחיברו את הדו"ח המביש לא היו מעוניינים באמת לחקור מה אירע בעזה בשש השנים שקדמו למבצע והתמקדו בניסיון להושיב את ישראל באופן בוטה על ספסל הנאשמים. המסמך של גולדסטון אינו משפטי משום שהוא בנוי ממסננת של שקרים וכשלים, אלא הוא מסמך פוליטי שמנסה לעשות דה ליגיטימציה מהסוג הרדוד ביותר".

שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר הבוקר כי "ועדת גולדסטון היא ועדה שהוקמה במטרה למצוא את ישראל אשמה בפשעים שנקבעו מראש, בשליחותן של מדינות שהמושגים של 'זכויות אדם' ו'מוסר לחימה' כלל אינן מופיעות בלקסיקון שלהן.

ליברמן הוסיף כי "צה"ל נאלץ להתמודד עם הטרוריסטים השפלים ביותר השמים להם למטרה להרוג נשים וילדים ומסתתרים מאחורי נשים וילדים. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה מפני התקפות המחבלים וארגוני הטרור, ותמשיך להגן על חייליה מפני מתקפת הצביעות והסילוף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אמש בפעם הראשונה לדו"ח ועדת האו"ם שחקרה את אירועי מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. בהתייחסו לדו"ח שפרסם אתמול השופט ריצ'רד גולדסטון אמר נתניהו כי הדו"ח היה בית דין שדה שתוצאותיו נכתבו מראש. בדיון סגור הוסיף נתניהו כי "הדו"ח מעניק פרס לטרור ומקשה על מדינות דמוקרטיות להילחם בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully