וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי רוכשים את רשימות הקונים בדרום הקריה

רז סמולסקי

16.9.2009 / 22:42

אחרי שהאשימו את משפחת גינדי ב"הקפצת מחירי הנדל"ן" לאור נצחונה במכרז דרום-הקריה, קבוצות הרכישה מציעות לה כעת למכירה את רשימות הקונים בפרויקט ומנהלות מגעים לגבי שיווק משותף של הדירות

קבוצות הרכישה שהפסידו במכרז לשיווק שלושה מגדלים בדרום הקריה פועלות מהר. ל-TheMarker נודע כי כמה קבוצות מצאו דרך להרוויח למרות שלא זכו בקרקע, על ידי מכירה של רשימת הרוכשים שלהן לחברת גינדי החזקות, הזוכה במכרז. בגינדי החזקות אישרו שקיבלו כמה פניות, אך עדיין לא נערכו פגישות קונקרטיות בעניין.

לפני יומיים הוכרזה גינדי החזקות כזוכה הרשמית במכרז למכירת שלושה מגרשים לבנייה של שלושה מגדלי מגורים, משרדים ומסחר בסמוך לרחובות הארבעה וקפלן בתל אביב. גינדי הציעה תמורת המגרשים סכום של 436 מיליון שקל.

מרבית קבוצות הרכישה שהשתתפו במכרז דאגו למצוא עוד קודם לכן רוכשים ל-324 הדירות במגדלים המתוכננים, מה שעשוי לחסוך בהוצאות הפרסום והשיווק של הפרויקט. למכירה המוקדמת יתרון נוסף בכל הנוגע למימון, שכן כשיש ודאות לגבי היקף המכירות קל יותר לקבל מימון בנקאי לפרויקט.

מכאן נולד אינטרס משותף לשני הצדדים: החברה היזמית, במקרה זה גינדי החזקות, רוצה למכור דירות מהר ככל שניתן; מארגני קבוצות הרכישה השקיעו רבות במכרז והפסידו, אך נשארו עם נכס משמעותי - רשימה של רוכשים פוטנציאליים.

"בטוח שיהיה שיתוף פעולה", אומר מארגן של קבוצת הרכישה שהפסידה במכרז. "כ-1,000 איש נרשמו לקבוצות הרכישה ואני מניח שאחרי החגים יתחילו גישושים יותר רציניים לגבי העברת שמות הרוכשים לגינדי. בנוסף, אין מניעה שהשותפים בקבוצות הרכישה יפנו לגינדי באופן עצמאי". מארגן של קבוצת רכישה נוספת אמר: "הקבוצה שלנו תפנה אליהם באופן חד משמעי", ול-TheMarker נודע על קבוצת רכישה נוספת שכבר פנתה לגינדי.

מנגד, מארגן של קבוצת רכישה אחרת הגיב על השאלה אם ימכור את רשימת הרוכשים לגינדי בתשובה "באופן מוחלט לא", והוסיף כי יכבד בשמחה חברים בקבוצה שלו שירצו לפנות לגינדי באופן עצמאי כדי לרכוש דירות.

אחת הבעיות בהעברת רשימות הרוכשים בקבוצות לגינדי היא הפער בין מחיר הדירות כפי שהובטח לשותפים בקבוצה למחיר שעשויה גינדי לדרוש. המחיר עבור המשתתפים בקבוצת רכישה הוא בדרך כלל יותר זול ממחיר דירה שמשווקת חברה יזמית.

"אני לא רואה איך אפשר לשתף פעולה במחירים שגינדי יציעו", אמר אחד המתמודדים במכרז. "העדר נהר אחרי המחירים שאנחנו הצענו, ויש פער בין זה למחירים שגינדי יציעו".

"האנשים בקבוצה שלי מספיק אינטליגנטים בשביל לפנות בעצמם לגינדי, אבל אני לא חושב שהם יעשו את זה בגלל המחירים", טען מארגן נוסף. "אנחנו לא עובדים כמתווכים וזה לא מקור הרווח שלנו כשאנחנו מארגנים קבוצות רכישה. הרוכשים שלנו הם לא חיילים שמעבירים אותם מבסיס לבסיס ואין לי אינטרס להעביר את הרשימה לגינדי. אני יכול לבנות אתם פרויקט אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully