וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "ישראל מפוצצת כל יוזמה לשלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.9.2009 / 0:38

על רקע המאמץ האמריקאי להניע את המו"מ המדיני בין ישראל לפלסטינים, מבהיר הנשיא הסורי כי הוא נכון לפתוח בשיחות שלום. לטענתו, "נוכחות ישראל בתהליך המדיני היא וירטואלית"

"ישראל מוכיחה שוב ושוב כי היא אינה רוצה בשלום" – כך אמר (רביעי) נשיא סוריה בשאר אסד בתום פגישתו באיסטנבול עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "ישראל ממשיכה לעשות את שעשתה תמיד: לפוצץ כל יוזמה לשלום ובתגובה לכל יוזמה להשיב במלחמות חדשות ובמעשי טבח פחדניים".

"זה קרה ב-2002 כשהוצגה יוזמת השלום הערבית", פירט אסד. "ישראל בתגובה ביצעה מעשי טבח בג'נין וביתר הגדה המערבית. גם ב-2006 היא פתחה במלחמה בלבנון, ארבעה ימים בלבד לאחר שניהלתי שיחת טלפון עם נשיא טורקיה ארדואן, כשראש הממשלה דאז אהוד אולמרט שהה בטורקיה. קיווינו שהגיע הזמן להגיע ליעד כלשהו במשא ומתן הבלתי ישיר אך הופתענו לגלות שתגובת ישראל הייתה מתקפה על עזה וביצוע מעשי טבח".

אסד הבהיר כי למרות שישראל אינה רצינית, כלשונו, סוריה עדיין מעוניינת בשלום. "היעדרו של פרטנר ישראלי אינו משנה את התפיסה הסורית בנוגע לשלום". הוא הוסיף כי ברגע שיימצא פרטנר בצד הישראלי, יהיה אפשר לפתוח במשא ומתן באופן מיידי ולהשיג הסכם שלום. לדבריו, נוכחותה של ישראל בשולחן המשא ומתן היא וירטואלית.

בנוסף, הבהיר היום אסד כי סוריה לא מוכנה לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל ללא תיווך טורקי. "בשנות התשעים קיימנו מספר פגישות ישירות עם ישראל אולם לא עלה באפשרותנו לדבר על נושאים ספציפיים", אמר. "דיברנו רק על דברים כלליים ולא על הפרטים". אסד ציין כי רק כשהתנהלו מגעים בלתי ישירים עם ישראל, החלו הצדדים לדון בפרטים: "כשהתחלנו לנהל עם ישראל מגעים באמצעות תיווך טורקי, התחלנו גם לדון בפרטים. ברגע שנגיע לנקודה מסוימת, יהיה אפשר לעבור למשא ומתן ישיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully