וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלת ימין לא היתה מגיעה לאן שהגענו"

פנחס וולף

16.9.2009 / 21:40

במהלך אירוע הרמת כוסית לרגל השנה החדשה, הסביר יו"ר העבודה ברק מדוע היה חשוב שמפלגתו תיכנס לממשלת נתניהו. "אני משוכנע שדרכנו תוביל אותנו חזרה אל המרכז"

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב (רביעי) כי הכניסה של מפלגת העבודה לממשלה הוכחה כנכונה. באירוע הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה של המפלגה שהתקיים בבית ברל אמר ברק כי "עכשיו אחרי חצי שנה, אי אפשר לטעות: ממשלת ימין צרה, אילו היתה קמה, לא היתה יכולה להעביר את ההרחבה התקציבית, לא היתה יכולה למנוע את העמדה של הביטחון מול חברה וחינוך ולייצר מצב, שהם לא עומדים אחד מול השני ולא היתה יכולה להגיע לעסקת חבילה רחבה למשק".

ברק הוסיף ואמר כי "אני לא מעלה על הדעת, שממשלת ימין צרה, היתה מגיעה למה שהגענו היום, תוך שיתוף פעולה ושיח אמיתי, ישר וגלוי ולעיתים כואב עם החברים מהמפלגות האחרות. למצב שמדינת ישראל מאמצת את מפת הדרכים ומנסה ללכת יחד עם הנשיא אובמה ליוזמה אזורית להסדר מדיני שבמרכזו הגעה להסדרה עם הפלסטינים על פי העיקרון של שתי מדינות לשני עמים".

עוד אמר ברק כי "בשנה שלפנינו יש אתגרים לא פשוטים והזדמנויות חשובות מאוד וחשוב שנהיה מוכנים לפעול ולקבל את כל ההכרעות שנוגעות לעניין. אין לי מה להגיד על תוכניתה וחזונה של מפלגת העבודה למעט המובן מאליו, שאנחנו בעד מה שטוב למדינה. כל פעם ששואלים אותי מה החזון שלכם? אני משיב 'מה שטוב לישראל'. מדינה חזקה, בוטחת בעצמה, מושיטה יד לשלום, פועלת כדי להגן על עצמה ויחד עם זה, מקיימת כלכלה שצומחת ומכוח ההישגים שלה אפשר להגיע לחברה יותר צודקת".

לדבריו, "אני משוכנע שדרכינו צריכה להוביל אותנו חזרה אל המרכז. מפלגת העבודה לכל אורך דרכה ותנועת העבודה שהיתה עוד לפניה, בימי בן גוריון, הובילה את ישראל מהיכולת לראות אודם כל מה טוב ונכון למדינה ולפני זה עוד מה טוב למדינה שבדרך".

שר הביטחון ביקש לקרוא לארבעת הח"כים המורדים שלא הגיעו לאירוע לשוב ולשתף פעולה עם נציגי העבודה בכנסת. בפנייה אישית לחברי הכנסת יולי תמיר, איתן כבל, אופיר פינס ועמיר פרץ, אמר ברק: "אני קורא לכל החברים, 'תחשבו עוד פעם ובואו יחד איתנו'. אנחנו לא נוטרים ולא נוקמים. אני קורא לרביעייה לחזור לשיתוף פעולה, אבל אני אומר לכם גם את האמת, אנחנו בסוף צריכים אחדות פעולה ואם לא תהיה אחדות פעולה מתוך רצון לחזור, לא תהיה ברירה. קודם נוציא את הכרטיס הצהוב, אחר כך את הכרטיס האדום ולפעול, כי בלי אחדות פעולה בתוכנו אי אפשר להגיע ליעילות ואי אפשר לחזור לשלטון".

על הקשר עם הליכוד אמר ברק: "מישהו שאל אותי 'למה אתם הולכים עם נתניהו ועם הליכוד? אולי היה טוב שקודם תתנו לדברים לקרות, יהיה מה שיהיה ואם יתברר שהליכוד לא מוכן להוביל ולא יכול להוביל ולתת את מה שמדינת ישראל צריכה, אז תעלה ממשלה אחרת?' ואני אומר, אני לא מאמין ב'אמת' הלניניסטית, שכמה שיותר רע זה יותר טוב. לכן, אנחנו משלבים ידיים ומשתתפים. לא מהסכמה, זה לא החלום שלנו, אבל, אנחנו שמים עדיפות להתנהגות עניינית ורצינית. ואני אומר לכם, השותפות בינתיים ויעידו על כך השרים, היא הוגנת ואחראית. וכל זמן, שהיא תישאר כזאת, אנחנו דואגים קודם כל למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully