וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק אפאצ'י ביצע נחיתת חירום בגליל

16.9.2009 / 16:04

קצת יותר מ-48 שעות לאחר התרסקות מטוסו של אסף רמון, ביצע מסוק אפאצ'י של חיל האוויר נחיתת חירום בגליל העליון. באירוע לא היו נפגעים. צה"ל: "לא היה חשש להתרסקות"

יומיים לאחר התרסקות מטוס ה-F-16 של חיל האוויר, שבה מצא את מותו סרן אסף רמון, ביצע אמש (שלישי) מסוק של צה"ל מסוג אפאצ'י נחיתת חירום סמוך לאגם החולה שבגליל העליון. באירוע לא היו נפגעים ואל האזור הגיעו כוחות הצלה ושל צה"ל שבודקים את נסיבות האירוע. בצה"ל אומרים כי "מדובר בתקלה קלה ולא היה חשש להתרסקות המסוק בשום שלב. המסוק נחת בשטח רק ליתר ביטחון".

המסוק הצה"לי המריא מבסיס בנגב לאימון שגרתי ובמהלך האימון, זיהה הטייס תקלה טכנית באחת ממערכות המטוס. הטייס דיווח למפקדיו על התקלה ולאחר שבוצעה בדיקה, הוחלט שלא לאפשר למסוק להמשיך בטיסה ושעליו לבצע נחיתת חירום במקום קרוב. המסוק נותר באזור הנחיתה בצפון וחיילים של צה"ל אבטחו אותו.

לפני כארבעה חודשים ביצע מסוק קרב של חיל האוויר מסוג צפע (קוברה) נחיתת חירום להתנחלות מעלה אפרים שבבקעת הירדן. נחיתת החירום בוצעה בשל תקלה טכנית שהתגלתה במסוק וגם באירוע זה לא היו נפגעים.

לפני כשנה נהרגו שני אנשי צוות אוויר לאחר שמסוק מסוג צפע התרסק בקיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל הממוקם בסמוך לבסיס חיל האוויר ברמת דוד. הגורם להתרסקות היה כשל באחד הרכיבים במדחף (הרוטור) המרכזי של המסוק שקרס במהלך הטיסה - מה שגרם לנתק בין המדחף לבין המסוק. מיד לאחר ההתרסקות החליט מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, לקרקע את מסוקי הקוברה, אולם חודשיים לאחר מכן חזרו המסוקים לפעילות סדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully