וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם פיקוח על השכר באוניברסיטאות

נעמה טלמור

16.9.2009 / 16:01

משרד האוצר ומערכת ההשכלה הגבוהה הגיעו להבנות בנוגע לפיקוח על השכר באוניברסיטאות. שר האוצר סער: "ההבנות יחזקו את הפיקוח על נתוני השכר ויחזקו נורמות של שקיפות"

הוועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה (ות"ת) הודיעה היום (רביעי) כי העומד בראשה, פרופ' מנואל טרכטנברג, הגיע אמש להבנות עם הממונה על השכר באוצר אילן לוין ועם יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' אהרון בן זאב, בנוגע לפיקוח על השכר באוניברסיטאות.

מסמך ההבנות שנחתם הלילה, מסדיר לטענת הות"ת את כל פעילות הפיקוח והאכיפה של נתוני השכר במערכת ההשכלה הגבוהה. מסמך ההבנות הוצג הבוקר בפני הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, שקיימה דיון בדו"ח מבקר המדינה על מערכת ההשכלה הגבוהה מחודש מרץ 2009.

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, גדעון סער, התייחס בישיבת הוועדה לסיכום שהושג בין הצדדים ואמר "להבנתי, קיימת מציאות שמשתנה. ההבנות שהושגו מאוד ברורות בחיזוק הפיקוח על נתוני השכר, ביכולת לטפל בחריגות שכר ובחיזוק נורמות של שקיפות. בנושא הפיקוח על השכר העמדה שלי ושל שר האוצר היא עמדה אחת, אין בינינו פערים או סדקים ולא יהיו".

"זהו מהלך היסטורי לו שותפים האוצר, המוסדות להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ותקצוב". אמר פרופ' טרכטנברג והוסיף כי "במשך שנים רבות מנסים להסדיר את נושא הפיקוח על השכר במערכת ההשכלה הגבוהה. הסיכום שהושג יאפשר הסדרה מלאה של הפיקוח והבקרה הן מצד הממונה על השכר והן מצד הוועדה לתכנון ותקצוב. אני מאמין כי מערכת ההשכלה הגבוהה חייבת להיות מנוהלת בשקיפות מלאה. אני תמיד דוגל בשקיפות, שקיפות זה כלי ניהולי ממדרגה ראשונה. ות''ת לא יכולה להתנהל ללא שקיפות מלאה וכך גם המערכת שהיא מופקדת עליה".

סוגיית הפנסיות באוניברסיטאות והמחסור בתקציבים שנועדו לשלמן, מעסיקים רבות את מערכת ההשכלה הגבוהה. בנושא זה טרם הגיעו הצדדים להבנות ובהתייחסות לנושא זה אמר פרופ' טרכטנברג כי "נושא הפנסיה אינו פשוט ויש צורך בשיתוף פעולה ורצון טוב, כולל ויתורים מכל הצדדים. לא יהיה לאן להתקדם עם כוחנות יתרה והורדת ידיים. אני מבקש שכל הצדדים המעורבים יפנימו זאת". שר החינוך סער אמר בנושא זה "בטיפול בסוגיית הפנסיה התקציבית צריכים להיות מודעים לקשיים. זאת אחריות כבדה של האוניברסיטאות והן צריכות להיות אקטיביות למציאת פתרון".

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully