וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמיצי מתאהבת ברקסי

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

16.9.2009 / 15:42

למה חתולי רחוב נקשרים לכלבים, ואיך מתמודדים עם מסירת חתול בלית ברירה? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לשאלות שלכם

חתולת רחוב חמודה אימצה אותי ואת הכלבים שלי ומצטרפת אלינו לכל טיול. איך ייתכן שהיא "נדבקה" דווקא אלינו, אך מפחדת משאר הכלבים בשכונה?

תודות על שאלתך החשובה. אנשים רבים חושבים שהחתולים ברחוב לא זקוקים לקשר. זה למעשה לא נכון בכלל. הם זקוקים לקשר נפשי לאדם שפתוח אליהם, וגם כמובן לקשר עם החיות בסביבה (הכלבים שלך במקרה זה) במקביל למזון והמים הקבועים.

החתולה המתוקה ברחוב אכן אימצה אתכם באופן מלא וזה מקסים. היא אוהבת מאד אותך אות שני הכלבים שלך, שמשדרים לה שהיא כבר חלק מהמשפחה – הם למעשה אימצו אותה ומקבלים אותה. זו גם הסיבה שהיא רגועה עם ה"אחים" שלה (הכלבים שלך...) ולעומת זאת מרגישה מאויימת, באופן טבעי וצודק, מכלבים אחרים ברחוב, אשר עלולים לרדוף ולנשוך אותה.

החתולה ללא ספק חכמה מאד ולמעשה מבקשת ממך להכיר בכך , שגם היא "הבת" שלך. מגורים בבית או ברחוב, זה כבר שולי מבחינתה והיא רק מבקשת לדעת שהיא תקבל ממך אהבה ושתספקי לה גם את הצרכים הפיזיים שלה (גם אם זה לא בתוך הבית - מזון קבוע בכל יום , מיים טריים בכל יום וכמובן הגנה ומחסה. החתולים ברחוב מתקשרים נפשית באופן בלתי רגיל, אל אנשים אשר ליבם טוב, רחב ופתוח – זה פשוט מדהים תמיד כל פעם מחדש כמה שאהבתם אמיתית ועמוקה.

חשוב מאד: אנא דאגי לעקר אותה (ניתן לעשות זאת כבר בגיל חמישה חודשים ובמחירים מוזלים אצל וטרינרים מובחרים.

שלום, אני מגדלת חתולה מבוגרת כבר ארבע שנים, חתולה שאימצתי אחרי שהאישה שגידלה אותה נפטרה. עוד חודש, לצערי, אאלץ למסור את חתולתי האהובה עקב מעבר לחו"ל. לאחר שאמצא לה בית ראוי ואוהב, רציתי לדעת מה אפשר לעשות כדי להקל עליה מבחינת הסתגלות לבית ולאנשים חדשים. ת

שלום ותודות על השאלה, מדובר בעניין שרבים תוהים לגביו. חשוב לדעת – ניתן בהחלט ובקלות יחסית להתארגן מראש ולקחת החתולה איתך לחו"ל. באופן בסיסי – מקומם של החתולים (והכלבים) שלנו הוא תמיד איתנו - הם נקשרים אלינו וכל פרידה היא משבר מאד קשה וטראומטי וחשוב לעשות זאת רק בלית ברירה.

אנשים רבים מאד עוברים מארץ אחת לאחרת – ותמיד לוקחים איתם את ילדיהם וחיותיהם. ישנה חברה בארץ שדואגת לכל סידורי הנסיעה ומאפשרת לקחת חתולים וכל חיה אחרת לכל מקום בעולם.

בכל מקרה- החתולה שלך, כך נראה מפנייתך, כבר עברה מספר טראומות קשות – איבוד חברה אהובה (האישה שגידלה אותה ונפטרה), ומעבר לאדם חדש. שינוי נוסף מבחינת איבוד האדם הקרוב אליה לא יהיה פשוט כלל, ואנחנו מעודדות אותך לחשוב היטב על צעד זה ולעשות כל מאמץ לקחת אותה איתך .

והיה וזה בלתי אפשרי לחלוטין, לאתר לה בית אוהב וקבוע לשנים רבות, עד סוף ימיה הארוכים (חתולה בריאה בגופה ובנפשה תחיה כעשרים שנה) ובשלב המעבר להיות איתה בקשר פיזי יומיומי (כלומר – לבקר אותה ולשהות איתה) בביתה החדש, עד להתאקלמותה המלאה.

חשוב שתוודאי את ההתאקלמות שלה ואת היחס של האנשים החדשים בחייה אליה, עוד לפני הנסיעה שלך – כדי שלא יהיה ספק בליבך, שהיא אכן הגיעה אל השלווה ואל הנחלה. ביקורים, משחקים אהובים משותפים ובנפרד, הריהוט וכל חפץ אחר האהוב עליה וכמובן בגדים שלך כדי שתשכב עליהם וכלי האוכל והחול – זה חשוב מאד במעבר.

שהי איתה, היי איתה, חבקי ונשקי אותה, שחקי איתה, סרקי אותה , תני לה אוכל צ'ופרי במיוחד וכל דבר שהיא אוהבת בצורה ודרך בה היא אוהבת לעשות זאת – בביתה החדש, תוך כדי הדרכת האנשים החדשים שיהיו משפחתה.

חשוב להבהיר להם מה היא אוהבת ולא אוהבת – ולא רק בענייני אוכל וכדומה. בעיקר חשוב להעביר להם את אשר אהוב עליה נפשית ומה עושה לה טוב מבחינת הקשר אל האדם שאיתה ואל סביבתה. חתולים הם חיות רגישות מאד (כן, גם אלו אשר מתנהגים לעיתים באגרסיביות ונראים כאילו כלום לא חשוב להם...) והם נקשרים אלינו בבית וגם ברחוב – והם מלאי רגש ונפשם עמוקה ומלאה בכל טוב – אז בואו כולנו ונזכור זאת ונעשה הכי טוב עבורם – הם החברים הנהדרים שלנו, שיהיו איתנו תמיד בטוב ובפחות טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully