וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "גלעד כה קרוב, אך כה רחוק"

רמי שני

16.9.2009 / 15:47

נעם שליט אמר את הדברים בהפגנה, המתבצעת משני צדי הגדר. בהפגנה משתתפים מאות פלסטינים וישראלים הקוראים לשחרר אסירים תמורת שליט. "כל אסיר זכאי לקשר עם משפחתו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מאות ישראלים ופלסטינים הפגינו היום (רביעי) בצהרים משני צידי גדר רצועת עזה בקריאה לביצוע עסקה לשחרור אסירים והחייל החטוף גלעד שליט. ההפגנה נערכת בכותרת "שחררו את גלעד, שחררו אסירים, כל אסיר זכאי לקשר עם משפחתו".

נעם שליט שהגיע להשתתף בהפגנה, אמר בבואו למקום כי הוא אינו אופטימי באשר לסיכויים של פעולות מסוג זה להביא לשחרור בנו. לדבריו, הוא מעדיף "להיות מציאותי ולראות את המהלכים מתרחשים". במהלך ההפגנה אמר שליט: "גלעד נמצא כבר עוד מעט 1200 ימים בשבי, הוא נמצא כל כך קרוב לכאן אבל כל כך רחוק, אני מקווה שהשנה הבאה תהיה טובה מקודמותיה". הוא הוסיף כי "החזקת גלעד בשבי היא לא רק הפרה של אמנת ז'נבה, אלא הפרה של מצוות הנביא מוחמד והקוראן". כמו כן אמר אביו של החייל החטוף כי "גלעד 'יחגוג' עוד ראש השנה במרתפי החמאס". "אני מייחל לזה שישחררו את כולם. גם בעזה רוצים שהפרשה תיגמר". אמר אביו של אסיר פלסטיני במהלך הפגנה . האב קרא לישראלים להצטרף למאבק למען שחרור האסירים.

יואל מרשק, ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר בפעם הראשונה בה אישר צה"ל הפגנה כה קרוב לגדר. לדבריו, בצד הישראלי צפויה להופיע הזמרת אחינועם ניני, בעוד בצד הפלסטיני יתכנסו משפחות של מאות אסירי חמאס.

החבילה תגיע ליעדה?

מחר תנסה המשפחה להעביר לרצועה חבילה שהכינה לגלעד ובה מספר פריטים אישיים, כמה חפצים לחג וכן נוסח תפילה לשנה החדשה. מהצד השני, צפויות להגיע כ-100 חבילות לאסירי חמאס שאינם מורשים לקבל חבילות ודבר דואר ממשפחותיהם ברצועה. לדברי נעם שליט, המשפחה תפעל להעברת החבילות ליעדן.

בכיר בחמאס אמר אתמול כי הוא מסופק אם חמאס יסכים להעביר לחייל החטוף גלעד שליט את חבילת החג ששלחו לו הוריו, מחשש שישראל תנסה להחביא בה אמצעים טכנולוגיים לאיתור שליט. סגן השר לענייני אסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה, מוחמד אל-כתרי, אמר לערוץ טלוויזיה אירני כי "אין ספק שהדבר מסוכן מאוד, בעיקר משום שישראל עושה שימוש באמצעים הטכנולוגים החדישים ביותר כדי לאתר את שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully