וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל חיסלה את מתכנן הפיגועים במומבסה"

16.9.2009 / 12:51

אתר חדשות פלסטיני טוען כי ישראל היא זו שחיסלה בסומליה את המבוקש שתכנן את פיגוע התופת בקניה, בו נהרגו שלושה ישראלים, ולא ארה"ב. "ליברמן קיבל אישור לחיסול באתיופיה"

אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין אל- יום" טוען היום (רביעי) כי ישראל היא זו שחיסלה בסומליה את המבוקש הבכיר, שתכנן את פיגוע התופת הכפול בקניה בשנת 2002 בו נהרגו שלושה ישראלים. לפי האתר מסוקים ישראלים הם אלו שחיסלו את המבוקש, סאלח נבהאן סאלח, ולא מסוקים אמריקאים.

בתחילת השבוע הודיעו גורמים צבאיים בארצות הברית כי צבא המדינה אחראי להתנקשות במחבל. בתקיפה, בה השתתפו מסוקי קרב ועליהם כוחות קומנדו, נהרג סלאח עלי סלח-נבהאן, אחד מהמבוקשים הבכירים באפריקה. על פי הגורם, אשר שמר על עילום שם, כוחות הקומנדו ירדו מהמסוק וירו לעבר המכונית בה נסעו סלח-נבהאן ושלושה מחבלים נוספים אשר נהרגו במקום. גופתו של המחבל נלקחה בידי הצבא האמריקאי.

עם זאת, הפרשן לענייני ישראלים של האתר הפלסטיני טוען כי מסוקים ישראלים המריאו לבצע את החיסול מבסיס צבאי באתיופיה, שיגרו טילים לעבר המבוקש והרגו אותו. שני אנשים נוספים שליוו את המבוקש לא נהרגו והועברו לחקירה.

עוד דיווח האתר כי ביקורו בשבוע שעבר של שר החוץ, אביגדור ליברמן, במדינות אפריקה נועד כדי לקבל "אור ירוק" מאתיופיה לבצע את פעולת החיסול. "המוסד וממשלת אתיופיה סיכמו ביניהם, שלא לגלות מאיזה בסיס צבאי יצאו המסוקים הישראלים. עוד סוכם להדליף לכלי התקשורת, שמסוקים אמריקאים הם אלו שחיסלו את המבוקש כדי לא להביך את ממשלת אתיופיה מול מדינות ערב", כך נכתב באתר.

את הפיגוע במלון "פרדייז", יעד תיירותי מועדף של ישראלים, ביצעו שלושה מחבלים מתאבדים. הפיגוע אירע זמן קצר אחרי שקבוצת ישראלים הגיעה למלון משדה התעופה. בעוד האורחים נרשמים בלובי, התפרץ ג'יפ מסוג "פאג'רו" מבעד למחסום הברזל בכניסה למלון והתפוצץ בפתח המלון. מעוצמת הפיצוץ נפגעו אורחים ועובדים רבים במלון, והמלון נשרף כולו.

סמוך לאותה השעה נורו שני טילים מסוג "סטרלה" לעבר מטוס של חברת "ארקיע" שהמריא משדה התעופה בעיר. איש לא נפגע בתקרית, והמטוס הצליח לנחות לשלום בארץ. כקילומטר משדה התעופה נמצאו ארגזי הטילים, אך הרכב ממנו נורו הצליח להימלט מהמקום.

על הפיגוע קיבל אחריות ארגון המזוהה עם אל קאעדה, אשר טען כי ביצע אותו "כדי להשמיע לעולם את זעקתם של הפליטים הפלסטינים". סלה-נבהאן נחשב כאחד מהמחבלים המבוקשים ביותר באפריקה בעקבות הפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully