וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חריגות השכר באוניברסיטאות לא מוצדקות"

נעמה טלמור

16.9.2009 / 12:19

לטענת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, "אי אפשר להצדיק סטיות מנורמות ציבוריות כמו חריגות שכר מרחיקות לכת, בשם העיקרון של החופש האקדמי"

"אי אפשר להצדיק סטיות מנורמות ציבוריות ראויות כמו חריגות שכר מרחיקות לכת בשם העיקרון של החופש האקדמי. האוניברסיטאות הנהנות ממימון ציבורי מחויבות לפעול על פי כללי המינהל התקין והשקיפות". כך אמר מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדיון שנערך היום (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בעניין דו"ח המבקר שחשף כי גירעונן של האוניברסיטאות הגדולות עומד על 17.9 מליארד שקלים.

דוח המבקר חשף, כי משנת 1999 מסרבות האוניברסיטאות להחיל עליהן את חוקי התקציב ולאפשר לממונה על השכר באוצר לפקח עליהן מהחשש שידרשו להחזיר כספים. עוד חשף הדו"ח כי האוניברסיטאות נהגו בחוסר אחריות במדיניות הפנסיה שהנהיגו ובכך צברו גירעונות ענק בתחום זה וכן את העובדה שנעשה שימוש בלתי נאות בקרן לקשרי מדע בינלאומיים כאשר מתברר שבחלק מהמקרים – באוניברסיטת בר-אילן, הוקצו כספים מהקרן גם לעובדים מינהלים.

"הדו"ח החריף מעיד על התנהלות לקויה ובעייתית אשר פוגעת בראש ובראשונה בהשכלה הגבוהה בישראל ובאופן ישיר בסטודנטים. מבקר המדינה כתב בפירוש כי הפנסיה התקציבית והגירעונות משולים לפצצת זמן", אמר בועז טופורבסקי יו"ר התאחדות הסטודנטים. נתנאל איזק, סגן יושב ראש התאחדות הסטודנטים, הוסיף כי "מצפים מאיתנו לממן חריגות של שניים וחצי מיליארד שקל. אלה האנשים שאמורים להוות דוגמה חינוכית עבור ציבור הסטודנטים בישראל, אבל הדוגמה הכי טובה היא איך לטאטא מתחת לשטיח חריגות תקציביות ולצפות שאנחנו נרשום את הצ'ק".

בתגובה הודיעו יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), פרופ' אהרון בן-זאב ויו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), ופרופ' עמנואל טרכטנברג, כי אימצו את דוח מבקר המדינה וכי הם פועלים על פיו לתיקון הליקויים בהתנהלותן של האוניברסיטאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully