וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בל"ד - מוצב של חיזבאללה בכנסת"

16.9.2009 / 12:02

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת התכנסה כדי לדון בפעילות של מפלגת בל"ד, שהחשוד בריגול אחר הרמטכ"ל היה פעיל בה. זחאלקה: "בל"ד היא מפלגה פוליטית לגיטימית"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ענת ברק)

הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת התכנסה היום (רביעי) כדי לדון בפעילותה של מפלגת בל"ד והקשר שלה לראווי סולטאני, אשר חשוד כי העביר לחיזבאללה מידע על הרמטכ"ל במטרה להתנקש בחייו. סולטאני היה פעיל במפלגה.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת יואל חסון (קדימה) אמר כי "הפעילות של בל"ד מקושרת לא פעם עם גורמי טרור" וכי "צריך לאפשר את חופש הדיבור אבל לא את חופש הפעולה, כשזה בא על חשבון ביטחון המדינה".

יושב ראש ועדת הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין (ליכוד) אמר על מפלגת בל"ד כי "ישנה תחושה שבתוך הכנסת פועל מוצב ריגול פנימי של החיזבאללה". "לא יכולים לתת לדבר הזה להימשך", אמר לוין. "צר לי אבל בין דמוקרטיה לבין מה שהם עושים אין שום קשר. מה שאתם עושים ומובילים זה עידוד מתמשך ומסר ברור לפעילות, שתכליתה לחסל את מדינת ישראל במתכונתה הנוכחית".

לוין סיפר כי אתמול נכנס לאתר של בל"ד, אשר הוא מניח שממומן מכספי מימון מפלגות, וחיפש באתר משהו שקשור למדינת ישראל. "אין שום דבר", אמר לוין. יש שם "דגלי פלסטין והפגנות. יש מדינה בעולם שהיתה מסכימה שדבר כזה יקרה? זו דמוקרטיה או שזה הסתה לריגול?"

חבר מפלגת בל"ד, ג'מאל זחאלקה, אמר בדיון כי "בל"ד היא מפלגה פוליטית לגיטימית, הפועלת על פי החוק וכי בל"ד מחויבת לפעילות פוליטית לגיטימית לא אלימה במסגרת החוק". "מה שקורה כאן זה ניסיון אנטי דמוקרטי, שנועד לפגוע במפלגה ממניעים פוליטיים גרידא", אמר זחאלקה. "אנחנו לא ציונים ויש לנו דברים נגד הציונות. אף אחד לא עושה לנו טובה, שאנחנו בכנסת. אנחנו אזרחים כי נולדנו פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully