וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אירן לא תשתמש בגרעין נגד ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.9.2009 / 11:23

נשיא סוריה אמר בביקור בטורקיה כי גם אם טהרן תשיג נשק גרעיני, הוא לא יופנה נגד ישראל משום שחיים בה ערבים רבים. לדבריו, "אם אירן תותקף, המזה"ת ייכנס לשלב רגיש ביותר"

נשיא סוריה בשאר אסד הזהיר (שלישי) מפני תקיפה על מתקני הגרעין של אירן. "אם אירן תותקף על ידי ארה"ב או ישראל, המזרח התיכון ייכנס לשלב רגיש מאד שיימשך מספר עשורים. לא נצליח לצאת מהמצב הזה שנים ארוכות", אמר בראיון שהעניק לכלי תקשורת בטורקיה לקראת ביקורו היום במדינה. הוא אמר עוד כי תקיפה באירן לא תוביל ליציבות במזרח התיכון, אלא רק תפגע במזרח התיכון ובעולם כולו.

בנושא פרויקט הגרעין האירני אמר אסד: "השאלה החשובה היא נגד מי תשתמש אירן בנשק זה. האם היא תשתמש בו נגד טורקיה? אינני חושב כך. האם נגד ישראל? אינני חושב כך, משום שבישראל ובסביבתה חיים ערבים רבים. החזקת נשק גרעיני לא נועדה כדי לעשות בו שימוש אלא כדי להפיק ממנו תועלת הרתעתית. "איני חושב שאירן פועלת להשיג נשק גרעיני, ואנחנו בכל אופן מתנגדים לנשק גרעיני".

אסד הבהיר כי סוריה לא מוכנה לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל ללא תיווך טורקי. "בשנות התשעים קיימנו מספר פגישות ישירות עם ישראל אולם לא עלה באפשרותנו לדבר על נושאים ספציפיים", אמר. "דיברנו רק על דברים כלליים ולא על הפרטים". אסד ציין כי רק כשהתנהלו מגעים בלתי ישירים עם ישראל, החלו הצדדים לדון בפרטים: "כשהתחלנו לנהל עם ישראל מגעים באמצעות תיווך טורקי, התחלנו גם לדון בפרטים. ברגע שנגיע לנקודה מסוימת, יהיה אפשר לעבור למשא ומתן ישיר".

בהתייחסו לממשל החדש בארצות הברית בהנהגת הנשיא ברק אובמה אמר אסד כי מבחינה מדינית, הוא טרם רואה כל התפתחות חיובית. "אם קרה שינוי כלשהו, הרי שהוא בהתקרבות לעבר הבעיות הקיימות. בעבר רווחה הדעה כי מרכזי המחקר בארצות הברית יכולים לפתור את כל הבעיות במזרח התיכון. התפיסה כיום גורסת כי הבעיות ייפתרו רק בשיתוף פעולה עם מדינות האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully