וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון להונאת לקוחות דיסקונט והבינלאומי

שרון שפורר

16.9.2009 / 10:30

נוכלים ניסו לבצע הונאת "פישינג" באמצעות הקמת אתרי אינטרנט דומים לאלה של הבנקים ופיתוי לקוחות להקליד בהם את פרטיהם וכך לחדור לחשבונותיהם. ככל הידוע לא נפגעו לקוחות

ארועי פישיניג בבנקים דיסקונט והבינלאומי: ל-TheMarker נודע כי גורמים עוינים ניסו לאסוף נתונים על לקוחות שני הבנקים. מהבינלאומי נמסר כי אכן אתמול עלה אתר דמי, ומייד עם עלייתו הורידו אותו אנשי המחשוב של הבנק. עוד נמסר כי אף לקוח לא מסר סיסמתו לאתר הדמי ולא נגרם נזק לאף אחד מלקוחות הבנק או לבנק עצמו.

פישינג הוא ארוע שבו גורמים עוינים אוספים נתונים על לקוחות כדי להיכנס לחשבונותיהם. אחת השיטות הנפוצות היא שליחת הודעת דואר אלקטרונית המכילה קישור לאתר מתחזה הדומה לאתר הבנק ונטילת פרטי הלקוח עם כניסתו לאתר המתחזה. ארוע פישינג מחייב דיווח של הבנקים לבנק ישראל ולמשטרת ישראל.

כדי להמינע מפישינג, בבנקים ממליצים להימנע מלחיצה על קישורים שנראים חשודים. כמו כן ממליצים שלא להיכנס לאתרי הבנקים דרך קישורים אלא להקליד את כתובת אתרי הבנקים באופן עצמאי.

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה: "מיד כשגיליננו את הניסיון, מערך האבטחה שלנו פעל במהירות להוריד את האתר המתחזה. ממה שידוע לנו אף אחד מהלקוחות לא מסר מידע לאתר המתחזה ואי לכך לא נגרם כל נזק. אנו ממשיכים לתחקר את הארוע ובהזדמנות הזו קוראים לציבור פעם נוספת לגלות ערנות לניסיונות בהם הם מתבקשים מסור פרטים מזהים אודות חשבונם בבנק – לא לעשות זאת וליידע את הבנק על ניסיון שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully