וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חודו של קול: גוזמן נשיא לשכת רו"ח

עמית בן-ארויה

16.9.2009 / 7:21

רו"ח ממשרד זיו-האפט ניצח בדוחק את הנשיא לשעבר עופר מנירב, על אף ההערכות המוקדמות בתום מערכת בחירות רוויית יצרים והשמצות

רו"ח יגאל גוזמן נבחר לפנות בוקר לנשיא לשכת רואי-החשבון בישראל בבחירות צמודות במיוחד: 29 קולות בלבד הכריעו את המאבק בינו לבין רו"ח עופר מנירב שכבר כיהן בעבר כנשיא הלשכה ואשר נחשב למוערך במיוחד בארגונים הבינלאומיים של רואי החשבון לאור פעילותו בהם. גוזמן גרף 1565 קולות לעומת 1536 שקיבל מנירב

התוצאות משקפות גם אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד כאשר רק מעט יותר מרבע מבעלי זכות הבחירה מתוך 12,000 חברי הלשכה הגיעו לקלפיות. אחוזי ההצבעה הנמוכים שיחקו על פי ההערכות לידיו של גוזמן שמטהו ניחן ביתרון לוגיסטי. ההיענות הנמוכה מצד רואי החשבון נרשמה על אף שמערכת הבחירות הנוכחית הייתה רוויית יצרים והכפשות ונוהלה באופן בולט על גבי עמודי העיתונים ובאמצעות קמפיינים אינטרנטים מושקעים ועתירי תקציב.

מנירב חיפש את הטוקבקיסטים שהשמיצו אותו, גוזמן תיכנן לאבטח את הקלפיות

כמה נציגים מפוהקים של העיתונות הכתובה, שני אנשי יחסי ציבור פעלתנים, קצת בלונים ושני מועמדים שממש לא אוהבים זה את זה ומנסים לשכנע רואי חשבון להצביע עבורם - כך נראה דו"ח מצב מחצות היום בביתן 12 של גני התערוכה בתל אביב, בו הוצבו אתמול הקלפיות לבחירות ללשכת רואי חשבון. האטרקציות המרכזיות של הבחירות שנערכו אתמול היו הכריכים והשתייה הקרה בפחיות של מחנה יגאל גוזמן.

עד 15:00, כך מסר דובר הלשכה, נספרו 1,400 רואי חשבון שטרחו להצביע מתוך כ-12 אלף חברי הלשכה. בבחירות של 2000 חצה רף ההצבעה את קו 30% ובלשכה מקווים שההשתתפות הפעם לא תהיה נמוכה יותר. ב-20:00 ייסגרו הקלפיות. תוצאות סופיות יהיו רק היום בבוקר.

אתמול פורסמו התוצאות של הבחירות למרחב תל אביב בוועד המרכזי של לשכת רואי חשבון. בבחירות המקומיות ניצח ברוב גורף מחנהו של עופר מנירב כאשר דוד גולדברג קיבל 798 קולות בעוד מתחרהו אורי לזר, איש מחנה גוזמן, קיבל 317 קולות.

מערכת הבחירות הקצרה בין מנירב, שהיה נשיא הלשכה לפני הנשיא המכהן ראובן שיף, לגוזמן היתה רווית יצרים. מנירב נכנס לפני כחודש לנעליו של דורון קופמן שהסתבך בחשדות לעבירות מס והכריז על פרישתו מהמרוץ.

"לקח לי 24 שעות להחליט שאני רץ", סיפר אתמול מנירב. מפיו של גוזמן אפשר לשמוע תדיר שמנירב הוא "איש ריב ומדון". מנירב מצדו אומר שהוא לא נגרר למלחמת ההשמצות. הוא הבהיר כי בית המשפט המחוזי מרכז כבר נתן הוראה לאתר את כתובות ה-ip של טוקבקיסטים שהוציאו, לטענתו, את דיבתו ברבים.

תתבע את הטוקבקיסטים?
מנירב: "רק את מי שיתברר שעשה זאת באופן שיטתי".

שני המועמדים היו מחויכים למדי ושידרו ביטחון לגבי הסיכוי לנצח. איך אתה מרגיש, נשאל גוזמן. "דבש. דבש מוחלט", השיב מיד. מה הדבר הראשון שתעשה אם תזכה, אנו ממשיכים להטריד. מתברר שגוזמן רוצה לארגן מערכת לימודית לרואי החשבון כדי להחזיר למקצוע את יוקרתו.

מנהל רשות המסים לשעבר רו"ח ג'קי מצא, המואשם בשוחד בפרשת רשות המסים, טרח ובא בבוקר להצביע. לא ברור למי. בצהרים הפציע המפרק הלאומי עו"ד ורו"ח שלמה נס. הוא העדיף שלא לומר למי הצביע. "כולם יודעים", פלט. אנשי גוזמן משוכנעים שהוא איתם.

קופמן עמד בכניסה לביתן וניסה לשכנע רואי חשבון להצביע למנירב. גם הבת של מנירב ניסתה ללא לאות לגייס תומכים לאביה בכניסה למבנה. לגוזמן יש יותר מוטיווציה והתרגשות של קמפיין ראשון. למנירב הניסיון. גוזמן, אולי מחריצות יתר, זומם לשלוח אנשים שיעקבו אחרי משלוח הקלפיות האטומות לאשקלון שם ייספרו הקולות במהלך הלילה. כשנשאל מנירב אם ישלח נציגים מטעמו, שחק ואמר שאנשי גוזמן יאבטחו גם עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully