וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים למיטשל: "דורשים הקפאה מוחלטת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.9.2009 / 23:15

השליח האמריקאי למזרח התיכון נועד ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושמע מהפלסטינים התנגדות לפשרה בנוגע להתנחלויות. מיטשל: "הפגישה היתה קונסטרוקטיבית"

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל נועד הערב (שלישי) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במטרה לדון בחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים ובניסיון להגיע להבנות שיובילו לקיום פגישה משולשת בניו יורק בשבוע הבא בין אבו מאזן, הנשיא האמריקאי ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו.

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת סיפר לעיתונאים בתום הפגישה כי מיטשל אמר לאבו מאזן כי השיחות שהוא שהוא מנהל עם ישראל טרם הסתיימו וכי טרם הגיע עמה להבנות. "אמרנו למיטשל כי על ישראל למלא אחר התחייבויותיה במסגרת מפת הדרכים, שבראשן הפסקת הבנייה בהתנחלויות, וכי לא נסכים לפשרות בנוגע להתנחלויות".

בהתייחסו לאפשרות לקיום פגישה משולשת בין אובמה, אבו מאזן ונתניהו אמר עריקאת: "הפגישות לא יתקיימו רק בשביל להיפגש. יש מטרה מוגדרת לתהליך השלום והיא סיום הכיבוש הישראלי". לדברי עריקאת, ישראל רוצה כמי שפועלת למען השלום והמשא ומתן אולם הדבר בא במסגרת יחסי ציבור ובתקשורת.

עריקאת הוסיף ואמר כי הפלסטינים מוכנים לחדש את המשא ומתן להסדר הקבע מהמקום שבו הם הופסקו. "לצורך כך, ישראל חייבת למלא אחר התחייבויותיה. עד כה היא לא עשתה שום דבר שאליו היא התחייבה במסגרת השלב הראשון של מפת הדרכים". הוא הוסיף כי הבנייה בהתנחלויות מציבה מכשולים בפני המאמצים המושקעים לחידוש תהליך השלום.

מיטשל הגדיר את פגישתו עם אבו מאזן כ"קונסטרוקטיבית" ואמר כי "הנשיא אובמה ומזכירת המדינה קלינטון הביעו את מחויבותם להמשיך ולפעול למען שלום כולל במזרח התיכון שיביא לביטחון ושגשוג לפלסטינים ולישראלים". הוא הביע את תקוותו כי בשבועות הקרובים מאמציו יראו פרי וכי יחודשו שיחות השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully