וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר יד לבנים: הילדים יבחרו לאן להתגייס

יהושע בריינר

15.9.2009 / 20:01

מותו הטרגי של אסף רמון העלה מחדש את השאלה האם צריך לגייס לחיל קרבי בנים למשפחות שכולות. יו"ר ארגון יד לבנים: "תנו לילדים להחליט, אל תטילו זאת על המשפחות"

"אל תתנו לנו להחליט האם לשלוח את ילדינו ליחידות קרביות". כך אמר הערב יו"ר ארגון 'יד לבנים' אלי בן שם, לשר הביטחון אהוד וברק ולרמטכ"ל גבי אשכנזי. בן שם אמר את הדברים על רקע הקריאה לאסור בחקיקה על בנים למשפחות שכולות את הגיוס לשרות קרבי. במהלך סעודת עיד-אלפיטר שנערכה ביחד עם משפחות שכולות מהמגזר הבדואי בעלבון, אמר בן שם כי הוא מתנגד ליוזמת החקיקה, אך הודה ש"אירוע מותו של סרן אסף רמון חידד את הבעיה של חתימת הורים במשפחות שכולות לילדיהם".

"יושבים כאן הרבה משפחות שהם דור שני ושלישי של גששים ששירתו בצה"ל", סיפר בן שם, "וכך אנו גם מחנכים את ילדינו על ערכים של מנהיגות ותרומה. לא ייתכן שבגיל 18 נאמר להם שהם לא הולכים לשירות קרבי. אנו רוצים שהילדים ימשיכו ללכת בדרכי אבות, אך צריך לתת להם את הבחירה ולא להטיל עלינו, המשפחות השכולות, את ההחלטה, שהיא גם ככה לא קלה".

אשכנזי עצמו התייחס אף הוא למותו של רמון. "אנו נפגשים על רקע נסיבות מצערות", אמר לנוכחים, "והכאב עדיין חי ומורגש בכל אחד מאיתנו. כולנו מצטרפים מכאן בשליחת חיבוק חם לרונה ולילדים. אנו נמשיך ונלווה אותם לאורך כל הדרך". שר הביטחון איחל בסיום האירוע "שנה של ביטחון ואינשאללה גם שנה של שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully